راه‌انـدازی ۶۲۰ پایـگاه جمع‌آوری فـطریه و کـفاره در استـان کـرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: بیش از ۶۰۰ پایگاه برای جمع‌آوری فطریه و کفاره مردم در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: بیش از ۶۰۰ پایگاه برای جمع‌آوری فطریه و کفاره مردم در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

 

وحید میرزایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان

 

به گزارش صـدای زرنـد، وحید میرزایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور جمع‌آوری فطریه عام و سادات، کفاره و فطریه زندانیان، ۶۲۵ پایگاه در سراسر استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان افزود: از این تعداد پایگاه، ۲۷۵ پایگاه در مساجد و ۳۵۰ پایگاه در مصلاها، محل‌های برگزاری نماز عید فطر و میدان‌های اصلی شهرها در سراسر استان کرمان راه‌اندازی خواهد شد.

 
وی با بیان اینکه علاوه بر این تعداد پایگاه، دفاتر کمیته امداد در سراسر استان کرمان آماده جمع‌آوری فطریه و کفاره مردم مومن استان کرمان هستند، عنوان کرد: شماره حساب ۲۲۰۳۱۳۶۱۰۵ بانک تجارت نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

 
میرزایی بیان داشت: این پایگاه‌ها از شب عید سعید فطر تا یک روز بعد از عید در سراسر استان کرمان راه‌اندازی می‌شوند.

 
وی با بیان اینکه براساس فتوای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید اولویت هزینه‌کرد زکات فطریه، فقرا و نیازمندان هستند، خاطرنشان کرد: مطابق با مجوز صادره از سوی مقام معظم رهبری نهاد کمیته امداد مجاز به جمع‌آوری زکات فطریه است.

 
میرزایی گفت: زکات فطریه‌ای که در روز عید فطر جمع‌آوری می‌شود، در همان روز بین نیازمندان واقعی به منظور تأمین جهیزیه، رفع مشکلات درمانی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

 
وی عنوان کرد: در ۲۰ روز اول ماه مبارک رمضان بیش از ۸۰ هزار نفر از ایتام و مددجویان استان کرمان در قالب طرح اطعام و افطاری با کمک خیران اطعام داده شدند که برای اطعام این تعداد بیش از ۷ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال با کمک خیران هزینه شده است.

 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان افزود: طی این مدت یک‌هزار و ۶۲۹ خانوار در قالب طرح «مفتاح‌الجنه»، مورد سرکشی و دلجویی قرار گرفتند و در این دیدارها بیش از ۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به این خانوده‌ها کمک شده است.

 
میرزایی عنوان کرد: طی ۲۰ روز اول ماه مبارک رمضان یک‌هزار و ۳۲۰ حامی برای ایتام و ۲ هزار و ۳۱۷ حامی برای خانواده‌های نیازمند زیر حمایت کمیته امداد استان در قالب طرح محسنین جذب شده است.

 
وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت یک‌هزار و ۲۰۳ یتیم و ۱۳۱ بیمار صعب‌العلاج در قالب طرح شفا مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی استان کرمان قرار گرفتند.

 
انتهای پیام/