خبری خوش برای زرندی ها: بازسازی ساختمان راه آهن زرند در دستور کار قرار گرفت!

برای ساخت ساختمان جدید راه اهن زرند هزینه ای بالغ بر ۴۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نیز با انتخاب مشاور و پیمانکار عملاً این طرح وارد فاز اجرائی شده است.

RahAhan_Bazdid_bazsaziبا پیگیری خنجری فرماندار و دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، ‘مهندس راشدی’ معاون امور مسافرین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ‘مهندس داودی’ سرپرست اداره کل راه آهن استان کرمان از ساختمان راه آهن زرند بازدید و در خصوص احداث سالن جدید قول مساعد دادند.

 


به گزارش صدای زرند، فرماندار زرند در این دیدار ضمن خیر مقدم به مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از زرند به عنوان یکی از باسابقه ترین شهرها در بحث حمل و نقل ریلی در استان و حتی کشور یاد کرد و گفت: وجود معادن ذغالسنگ و کارخانجات متعدد صنعتی در این شهرستان و استفاده اکثریت شهروندان از صنعت ریلی می طلبد که مسئولین به فکر احداث سالن زیبائی برای مسافران این شهرستان باشند.

 

دکتر امیری نمایند مردم زرند و کوهبنان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به مسئولین از عدم سالن خالی برای مسافرین شهرستان زرند خبر داد و گفت: متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهد عدم بلیط برای شهروندان زرندی می باشیم که این امر ناراحتی هائی را برای این عزیزان به وجود آورده بود و شهروندان زرندی مجبور بودند با هزینه بیشتر از سهمیه استان استفاده نمایند.

 

وی از پیگیری های بعمل آمده جهت اختصاص کوپه هائی جداگانه برای زرند خبر داد و گفت: خوشبختانه این امر توانست بسیاری از مشکلات شهروندان زرندی را برطرف نماید اما هنوز در بسیاری از مسیرها شهروندان با مشکلاتی مواجه هستند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در ادامه تصریح کرد: دو مسئله مهم در ساخت ایستگاه راه آهن زرند باید مد نظر قرار گیرد که ایمنی و استحکام ساخت این مجموعه می تواند در رده اول این مسائل قرار گیرد.

 

دکتر امیری افزود: امیدواریم با همکاری ادارات ذیربط شاهد افتتاح ساختمان جدید ایستگاه تا قبل از پایان سال جاری باشیم.

 

 

مهندس راشدی معاون امور مسافرین راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از نگاه ویژه راه آهن جمهوری اسلامی به ایستگاه زرند خبر داد و گفت: راه اهن زرند یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین ایستگاههای استان و کشور می باشد که با رایزنی های خوب دکتر امیری نماینده این شهرستان عملیات بهسازی و بازسازی سالن مسافران در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

 

وی گفت: برای ساخت ساختمان جدید راه اهن زرند هزینه ای بالغ بر ۴۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نیز با انتخاب مشاور و پیمانکار عملاً این طرح وارد فاز اجرائی شده است.

 

مهندس راشدی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری ادارات و نهادهای دولتی شاهد ساخت بهترین و مجهزترین ایستگاه راه آهن در شهرستان زرند باشیم.

 

معاون امور مسافرین راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: از پایان هفته کلیه امورات در ساختمان جدید تعطیل خواهد شد و مسافران به سالن مجاور این ساختمان هدایت خواهند شد.

 

وی گفت: یکی از مشکلات دولت گذشته خارج نمودن قطارها و حمل و نقل ریلی از دولت و واگذاری به بخش خصوصی بود که به جرات می تواند گفت یکی از بزرگترین اشتباهات دولت گذشته در رابطه با صنعتی ریلی کشور بوده است و این امر باعث بروز مشکلات متعددی برای راه آهن جمهوری اسلامی  ایران شده بود.

 

وی در خصوص سهمیه های اختصاصی زرند نیز گفت: به زودی یک واگن در مسیرهای کرمان – مشهد و کرمان – تهران به شهرستان زرند اختصاص داده خواهد شد تا به نوعی مشکل شهروندان زرندی مرتفع گردد.

 

 

انتهای پیام/