سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است

دکتر بهرامی نژاد: خانواده اصلی ترین و بنیادی ترین نهاد جامعه است که سلامت جامعه و خانواده در آن به هم گره خورده و وابسته است.

Dr.Bahraminejad_df66560همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، روز جمعه ۱۲/۴/۹۴ از ساعت ۹ صبح به همت خانم سیف الدینی مسئول مرکز سلامت روان مهرآفرین و آقای مهندس شریفی مدیریت موسسه تبلیغاتی گل رز شهرستان زرند سمینار بزرگ روانشناسی با موضوع خانواده سالم (عشق و صمیمیت) با حضور دکترعلی بهرام نژاد در محل تالار خان سالار زرند برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، در این مراسم باشکوه که آقایان خنجری فرماندار زرند و دکتر امیری نماینده مردم شریف زرند و کوهبنان و نیز تنی چند از مسئولین اجرائی به همراه جمع کثیری از خانواده های متدین زرندی حضور داشتند، دکتر بهرام نژاد استاد دانشگاه و مدیرگروه سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیرامون خانواده سالم و نقش آن در تربیت جامعه اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

 

وی بیان کرد: خانواده اصلی ترین و بنیادی ترین نهاد جامعه است که سلامت جامعه و خانواده در آن به هم گره خورده و وابسته است.

 

وی تصریح کرد: خانواده از نظر ظاهری کوچکترین واحد اجتماعی ولی از نظر اهمیت و ارزش پایه و اساس جامعه را تشکیل می دهد. اگر فرهنگ و آگاهی و تعهد در خانواده ها مطلوب و ثمربخش باشد، خانواده ها از هر جهت از سلامت کافی برخوردار خواهند بود.

 

دکتر بهرام نژاد افزود: برای تامین سلامت خانواده ها عوامل بسیاری دخیل و موثر هستند که برخی از آنها باید قبل از تشکیل خانواده مد نظر قرار گیرند؛ از جمله توجه مرد و زن که تشکیل دهندگان و پایه گذاران نهاد خانواده هستند به اهداف و مقاصد تشکیل این نهاد مقدس. چرا که اگر اهداف و مقاصد هر دو طرف از ازدواج مشخص و متعالی نباشد چنین زوجی قادر نخواهند بود راههای رسیدن به توسعه و کمال را در زندگی فردی و خانوادگی پیاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در یک خانواده سالم و صمیمی، وظایف خانوادگی به طور موفقیت آمیزی انجام می پذیرد و رشد و رفاه تمامی اعضا خانواده را فراهم می شود و در نتیجه صلاحیت های اجتماعی، مهارت های حل مسائل و مشکلات، استقلال فردی و حس کردن و فهمیدن از عوامل مهم موفقیت این خانواده ها خواهد بود.

 

Dr.-Amiri_65df61505665در ادامه این همایش دکتر امیری نماینده مردم شریف زرند و کوهبنان طی سخنان کوتاهی ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این همایش خواستار استمرار اینگونه مجالس جهت تقویت نهاد خانواده شد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو موضوع بوی نامطبوع کارخانجات کک‌سازی و آلودگی های مربوطه و نیز ورود کارگران چینی به زرند که نگرانی هایی برای مردم ززند در برداشته افزود: قطعاً کارگران چینی باید از مرز هوایی وارد کشور شوند و ویزای کار بگیرند و وزارت خارجه و اداره اتباع استانداری در این خصوص مطلع هستند و بنده هم موضوع را از طریق معاونت کنسولی وزارت خارجه پیگیر هستم و شکی نیست حضور کارگران چینی در زرند موقتی خواهد بود و آنها پس از نصب تجهیزات و دستگاهای مربوطه کشور را ترک خواهند کرد.

 

دکتر امیری تصریح کرد: استشمام بوی نامطبوع کارخانجات کک سازی همواره شامه مردم زرند را آزار داده است و این موضوع نیز نگرانی هایی را در بین مردم منطقه بوجود آورده، اما مردم شریف زرند بدانند در دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و سلامت توجه ویژه ای شده است و ارتقاء وضعیت سلامت و بهداشت مردم همواره مورد اولویت و توجه خاص خواهد بود و بنده به منظور شفاف سازی و اطمینان از عدم آلودگی زیست محیطی طی نامه ای به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواستار نصب تعدادی دستگاه سنجش آلودگی برای کنترل میزان آلودگی هوا درشهرستان زرند شده ام که این کار در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است این موارد با توجه به شرایط فعلی منطقه و معضل بیکاری جوانان جویای کار با در نظر گرفتن همه جوانب بصورت کارشناسی شده مورد بررسی قرار گیرد.

 

شایان ذکر است در پایان این مراسم به تعدادی از شرکت کنندگان در سمینار به قید قرعه هدایایی برسم یادبود تقدیم گردید.

 

 

انتهای پیام / اکبرابراهیمی زرندی