زمان و اعتبارات اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که به عنوان طراحی و استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان مطرح است نیاز به مقدمه‌ای مانند شاخص‌هایی برای سنجش معلمان داریم که هر ۵ سال یکبار می‌تواند برای تأیید و یا رد صلاحیت معلمان تکرار شود و بعد نظام رتبه‌بندی صورت بگیرد.

RotbeBandi_Moalemanدبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

 


به گزارش صدای زرند، دکتر مهدی نوید ادهم در گفتگو با پایگاه اطلاع‌‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که به عنوان طراحی و استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان مطرح است نیاز به مقدمه‌ای مانند شاخص‌هایی برای سنجش معلمان داریم که هر ۵ سال یکبار می‌تواند برای تأیید و یا رد صلاحیت معلمان تکرار شود و بعد نظام رتبه‌بندی صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، اعتبارات فراوانی را می‌طلبد که وزارت آموزش و پرورش تاکنون دوبار خیز برداشته که با مساعدت دولت، بتواند طرحی را تنظیم کند که نظام رتبه‌ بندی معلمان اجرا شود اما به دلیل محدودیت‌های مالی در آنچه که پیش‌بینی می‌کردیم نتوانستیم موفق شویم.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: خوشبختانه اخیراً دولت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای  اجرای این رتبه‌بندی در نیمه دوم سال ۹۴ و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۵ پیش‌بینی کرده است.

 

وی همچنین به برخی اختلاف ‌نظرات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بین کارشناسان مجلس و دولت اختلاف نظری مبنی بر این وجود دارد که آیا این میزان اعتبار رتبه‌بندی معلمان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و یا بر اساس طرح رتبه‌بندی سند بنیادین تحول آموزش و پرورش توزیع گردد.

 

دکتر مهدی نوید ادهم در پایان گفت: در حال حاضر مشغول بررسی هستیم اما احتمال این وجود دارد که این طرح را از قانون خدمات مدیریت کشوری آغاز و به رتبه‌بندی مورد نظر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ختم کنیم.

 

 

انتهای پیام/