قیمت آب بسیار اندک است/لزوم پرهیز از اسراف آب در کرمان

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به قیمت پایین آب گفت: دولت و مجلس باید با تدبیر قیمت آب را به حدی بالا ببرند که آبی که منشاء حیات است تا این حد ارزان نباشد که شهروندان اسراف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به قیمت پایین آب گفت: دولت و مجلس باید با تدبیر قیمت آب را به حدی بالا ببرند که آبی که منشاء حیات است تا این حد ارزان نباشد که شهروندان اسراف کنند.

 

آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان

 

به گزارش صدای زرند، آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان پیش از ظهر سه شنبه در دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و معاونینش با وی، گفت: بیش از ۳۰ سال قبل به مسئولین وقت در رابطه با وضعیت آب کرمان هشدار دادم اما کاری صورت نگرفت تا الان که بحران آب بوجود آمده است.

 
وی افزود: در رابطه با وضعیت آب، استاندار کرمان تا اندازه ای ورود پیدا کرده و با کمک نمایندگان مجلس بحث انتقال آب از بهشت آباد و خلیج فارس مطرح است که در صورت تامین بودجه حداقل چهار الی سه سال آینده انجام می شود.

 
امام جمعه کرمان ادامه داد: شما با تدبیر هنرمندانه مانع ایجاد بحران در سطح استان کرمان شده اید.

 
آیت الله جعفری در ادامه بیان داشت: متاسفانه مردم ما به اسراف عادت کرده اند و این امر به فرهنگ تبدیل شده، دولت و مسئولین باید تدابیری اتخاذ کنند که برای اسراف کننده صرف نداشته باشد اسراف کند.

 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه بیان داشت: قیمت همه چیز بالا رفته غیر از مساله آب که قیمت آن پایین است.

 
امام جمعه کرمان گفت: مسئولین باید فکر اساسی کنند اگر در سطح کشور جلسه ای قرار است در رابطه با آب تشکیل شود از مسئولین استانها افرادی را دعوت کنند تا مسائل و مشکلات کار را تبیین کنند .

 
امام جمعه کرمان خطاب به مدیرعامل آبفا کرمان بیان داشت: اجر خدمت شما از نماز شب خواندن بالاتر است شما معجزه می کنید که به هر شکل ممکن آب مردم را تامین می کنید؛ اما دولت و مجلس باید با تدبیر قیمت آب را به حدی بالا ببرند که آبی که منشاء حیات است تا این حد ارزان نباشد که شهروندان اسراف کنند.

 
وی در پایان گفت: خداوند وعده داده کسانی که اسراف و تبذیر می کنند مورد لطف و عنایت خود قرار نمی دهد بلکه آنها را عذاب می کند و یکی از عذابها، مسائلی است که توسط خود بشر از جمله کم آبی بوجود می آید.

 

انتهای پیام/