راه آهن زرند و دغدغه های دکتر حسین امیری

اکنون که رام دوم مسیر کرمان – تهران با پیگیری های دکتر حسین امیری و مساعدت شرکت رجاء و استاندار به بهره برداری رسید، ساعت حرکت قطار زرند در مسیر تهران و قم تغییر یافت تا مردم شریف زرند و کوهبنان لحظات شادی را در کوپه های قطار سپری کنند.

Dr.Amiriمقصد و مبدا حرکت راه آهن زرند و بلعکس از دغدغه های نماینده مردم شریف زرند و کوهبنان در مجلس بوده است.

 

به گزارش صدای زرند، تلاش ایشان همیشه بر این بوده است تا سفر مسافران زرند و کوهبنان در این مسیرها تسهیل یابد. دکتر در نامه ای خطاب به آقای پورسید آقایی چنین می نویسد: مردم شهرستان های زرند، کوهبنان و راور و بخشی از رفسنجان که از این ایستگاه استفاده می نمایند یا بلیط پیدا نمی کنند و یا باید برای یک سفر کوتاهتر مثلا قم-زرند هزینه بلیط تهران-زاهدان و یا تهران-کرمان را بپردازند…. دستور اکید بفرمایید که در همه قطارهای مسیر این سه شهرستان در ایستگاه زرند دیده شود. (بایگانی روابط عمومی دفتر نماینده – شماره نامه ۹۲/۰۸۱۱۱).

 

بعد از این نامه بود که مدیر راه آهن جمهوری اسلامی در جواب دکتر امیری چنین مرقوم کرد؛ به استحضار می رساند جهت مساعدت در رعایت حال مردم شریف شهرستان زرند، زرند روزانه یک کوپه درجه یک شش تخته از قطار تهران – کرمان و بالعکس بعنوان سهمیه ایستگاه زرند در سیستم فروش بلیط پیش بینی شود (بایگانی روابط عمومی دفتر نماینده – شماه نامه ص/۱۰۰/۱۶۸۵۶۹).

 

دکتر امیری در زمینه بازسازی ایستگاه زرند -با قدمت ۵۰سال به بالا که از زلزله هم خسارات زیادی دیده- مکاتبات زیادی با مسئولین زیربط داشته اند؛ نماینده مردم شریف زرند و کوهبنان در نامه ای به شماره (۹۲/۱۶۹۷۶) به استاندار کرمان چنین تحریر کرد: امروز با راه آهن به توافق رسیدیم در صورتی که استان مبلغی اختصاص دهد راه آهن هم امسال مبلغی معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان در نظر می گیرد تا ظرف چند ماه این ایستگاه تخریب و نوسازی شود.

 

زمان حرکت قطار در مسیرهای منتهی به زرند و بالعکس، آخرین پیگیری نماینده ی مردم زرند و کوهبنان بوده است.

 

دکتر امیری در چندین جلسه که با وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت رجاء داشتند خواهان تغییر ساعت حرکت این مسیرها جهت رفاه حال مسافران حوزه نمایندگی خود شده بودند که مهندس آخوندی وجود ترافیک بالا در مسیرها را علت نامناسب بودن زمان حرکت قطار دانستند. وزیر در این جلسات قول مساعد داده بودند که با بهره برداری از رام دوم مسیر کرمان – تهران که به “برکت صنعتی شدن شهرهای چون زرند” جذابیت سرمایه گذاری از طرف بخش خصوصی را فراهم کرده، ساعت حرکت قطار به منظور رفاه حال مسافران زرند تغییر یابد.

 

این پیگیری ها از داخل استان نیز با ملاقات های که با استاندار داشتند ادامه یافت.

 

اکنون که رام دوم مسیر کرمان – تهران با پیگیری های دکتر حسین امیری و مساعدت شرکت رجاء و استاندار به بهره برداری رسید، ساعت حرکت قطار زرند در مسیر تهران و قم تغییر یافت تا مردم شریف زرند و کوهبنان لحظات شادی را در کوپه های قطار سپری کنند.

 

انتهای پیام / روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف زرند و کوهبنان