مثبت و منفی بودن حضور کارگران چینی در زرند همچنان در هاله ای از ابهام!!

بعد از انتشار مطلبی تحت عنوان «واردات کارگران چینی و حکایت «صُور آلودگی» زرند!!»، یکی از کاربران این پایگاه خبری چند خطی در اعتراض به این مطلب برای ما ارسال نموده است که می توان آن را در ادامه مطالعه نمایید.

Ebham_Soalصدای زرند: بعد از انتشار مطلبی تحت عنوان «واردات کارگران چینی و حکایت «صُور آلودگی» زرند!!»، یکی از کاربران این پایگاه خبری چند خطی در اعتراض به این مطلب برای ما ارسال نموده است که می توان آن را در ادامه مطالعه نمایید.

 

احتراما پیرو مقاله «واردات کارگران چینی و حکایت «صُور آلودگی» زرند!!» در سایت صدای زرند

 

خواهشمند است با توجه به اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری موارد زیر را نیز در نظر بگیرید.

 

۱- ابتدا پیرامون جوابیه فولاد زرند ایرانیان قابل ذکر است، قرارداد مربوط به انجام فولاد زرند ایرانیان هر چند قرادادی مشارکتی است اما صراحتاً تفکیک وظایف در آن درج شده است (در صورت نیاز می توانید یک نسخه از قرارداد را مطالبه نموده و مطالعه فرمایید).

 

همچنان که در خبرگزاری ایلنا نیز در خبر «قراردادهای یک‌طرفه پای کارگران چینی را به ایران باز کرده است» آمده است در صورتیکه ورود کارگر خارجی در قرارداد اصلی قید نشده باشد ورود کارگر خارجی دچار اشکال است و تخلف محسوب می شود و در صورتیکه پیش بینی هم شده باشد اگر چه ورود کارگران خارجی جزء الزامات پیمان بوده و طرف خارجی تخلفی نداشته اما باید از کارفرمای اصلی پروژه سوال کنیم چرا در چنین شرایطی که این همه نیروی بیکار ایرانی وجود دارند قبول کرده کارگر خارجی وارد کشور شود. با این رویکرد و با توجه به قراداد مربوطه ورود کارگران چینی تخلف محسوب می گردد!!

 

۲- مطلب دوم اینکه، در گزارش ذکر شده است ۶۰ نفر چینی متخصص جهت کمک به نصب به کارگران ایرانی اضافه می شوند. قابل ذکر است در صورتیکه از سایت بازدید کرده باشند کمپ ۱۰۰۰ نفری را به راحتی مشاهده خواهند کرد. در ضمن درخواست ورود ۷۰۰ کارگر چینی در سال گذشته خود تاییدی بر این مطلب است.

 

۳- مطلب سوم آیا به راستی کارگران نسوزکار (آجرچین) و جوشکار متخصصینی هستند که در ایران وجود ندارند؟

 

۴- مطلب چهارم در مقایسه هزینه کارگران ایرانی و چینی در نظر داشته باشید که آنها چه امتیازاتی از کارفرما می گیرند و چه امتیازاتی می دهند. آیا معنی این کار جز وابسته کردن صنعت فولاد کشور آنهم به چینی ها نیست؟ آیا هفتاد سال پیش انگلیسی ها این کار را با ما نکردند؟ آیا مردم ایران پذیرفتند صنعت نفت که به مراتب تخصصی تر از صنعت فولاد بود و به نان مردم وابسته بود به آن شکل ادامه یابد؟

 

 

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

واردات کارگران چینی برای احداث کارخانه فولاد زرند

ورود ۲۷ کارگر چینی به فولاد زرند / باقی به تدریج می آیند

پاسخ «فولاد زرند ایرانیان» به خبر ورود کارگران چینی

رئیس اداره کار زرند: قرار نیست با ورود کارگران چینی‌ ایرانی‌ها بیکار شود

قراردادهای یک‌طرفه پای کارگران چینی را به ایران باز کرده است

افغان ها نرفتند چینی ها آمدند!

کارگران چینی طبق قرارداد، ماشین آلات و تجهیزات را نصب کرده و از ایران خارج خواهند شد

شبیخون کارگران چینی به کارگران ایرانی؟؟!!

واردات کارگران چینی و حکایت «صُور آلودگی» زرند!!