کارگاه آموزشی نوروفیدبک در دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد

کارگاه آموزشی نوروفیدبک ویژه اساتید گروه روانشناسی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این رشته و با تدریس آقای دکتر محمد علی نظری عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.

کارگاه آموزشی نوروفیدبک ویژه اساتید گروه روانشناسی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این رشته طی سه روز و به مدت ۲۶ ساعت با همکاری شرکت فارمد تجهیز و با تدریس آقای دکتر محمد علی نظری عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.

 
NeuroFeedback_IAUZ

 

به گزارش صدای زرند، دکتر محمد علی نظری ضمن قدردانی از مسولین دانشگاه آزاد اسلامی زرند و توجه به این بخش از روش های درمانی گفت: نوروفیدبک آموزش مستقیم مغز است. اگر شما وسیله ای داشته باشید که وضعیت ضربان قلب یا فشار خونتان را نشان می دهد خیلی سریع یاد می گیرید که چگونه با کنترل ضربان قلبتان فشار خون خود را تنظیم کنید. چنانچه وسیله ای وجود داشته باشد که شما را از چگونگی فعالیت مغزتان آگاه کند آنگاه خواهید توانست کارکرد مغز خود را تنظیم کنید که به این روش نوروفیدبک می گویند.

 

نظری تصریح کرد: در واقع نوروفیدبک با استفاده از تعامل مغز و کامپیوتر تاثیر خود را بر مغز میگذارد و این روش آموزش، تدریجی است.

 

این استاد دانشگاه در خصوص موارد کاربرد این روش گفت: نوروفیدبک ناهماهنگی مغز را مورد هدف قرار می دهد که البته این ناهماهنگی ها می توانند بسیار متعدد باشند و شامل اختلال بیش فعالی / کمبود توجه و تمرکز، اضطراب، افسردگی، اختلالات متعدد خواب، سردردها و میگرن ها و آشفتگی های هیجانی هستند. این دستگاه همچنین برای اختلالات دیگر مانند صرع، طیف اوتیسم، نیز مفید است.

 

وی در پایان افزود: در بسیاری از اختلالات، این دستگاه بیش از آنکه درمان کننده باشد، وسیله ای کمکی برای بهتر کردن عملکرد مغز است و زمانی که صحبت از ناهماهنگی مغز می شود،باید بگوئیم که این مشکل یک بیماری نیست که نیاز درمان داشته باشد. زمانی که ناهماهنگی مشکل باشد بهترین روش خود تنظیمی خواهد بود و بهتر است که از واژه درمان استفاده نشود. از این روش بیشتر به عنوان مکمل درمانی در اختلالات مختلف استفاده می شود.

 

انتهای پیام / مسعود لشکری