بهره‌برداری از کارخانه‌های کنسانتره و گندله سنگ آهن زرند در آینده نزدیک

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک کارخانه کنسانتره با ظرفیت دو میلیون تن و کارخانه گندله سنگ آهن با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن نیز به زودی بهره برداری می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک کارخانه کنسانتره با ظرفیت دو میلیون تن و کارخانه گندله سنگ آهن با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن نیز به زودی بهره برداری می شود.

 

Amiri-Zarand

 

به گزارش صدای زرند ، دکتر حسین امیری خامکانی در گفت و گو درباره روند پروژه منطقه ریلی زرند اظهار کرد: در آخرین نشست در این زمینه توافق شد سرمایه گذاری به صورت ۶۰ درصد و ۴۰ درصد توسط موسسه مالی و اعتباری عسکریه و صندوق سرمایه گذاری فرهنگیان کشور اجرا شود.

 
وی افزود: همچنین مقرر شد موسسه عسکریه مطالعات این طرح را انجام دهد و این کار رو به اتمام است و منتظر ارسال نتیجه نهایی هستیم که برای اخذ مجوز به دولت ارائه شود.

 
امیری درباره پروژه های سرمایه گذاری دیگر در شهرستان های زرند و کوهبنان تصریح کرد: دو کارخانه کک سازی در چند سال گذسته بهره برداری شده، واگن سازی زرند و کارخانه کنسانتره سنگ آهن نیز فعال هستند.

 
نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک کارخانه کنسانتره با ظرفیت دو میلیون تن و کارخانه گندله سنگ آهن با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن نیز به زودی بهره برداری می شود.

 
وی اظهار کرد: یک پروژه فولاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی به روش کوره بلند در دست احداث است و قرار است در سال ۹۵ بهره برداری شود.

 
امیری تصریح کرد: از دیگر پروژه های عمرانی، بازسازی ایستگاه قطار زرند است که اولین ایستگاه جنوب شرق کشور بوده که قبل از انقلاب احداث شده که در زلزله سال ۸۳ ضرباتی خورد و به زودی عملیات بازسازی آن آغاز می شود.

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه درباره کاهش قیمت سنگ آهن اظهار کرد: متاسفانه به علت رکود ایحاد شده در دنیا، قیمت جهانی سنگ آهن و کک مقداری کاهش یافته و در مقطع فعلی پیمانکاران بخش خصوصی را دچار ضرر کرده است و امیدواریم از این مرحله عبور کنیم و دوباره شاهد رونق سنگ آهن باشیم.

 

انتهای پیام/