آینده از آن ملتی است که گذشته خود را بشناسد

در زرند قریب ۲۰ اثر ملی ثبت شده داریم و تعدادی هم در شرف ثبت است که با حضور بخش خصوصی و اعتماد به سرمایه گزاری در این عرصه، بحث حفاظت و صیانت از آثار تاریخی شکل بهتری می گیرد.

کلیپ برج زرندویه و بررسی گویش های مختلف شهرستان زرند

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند گفت: آنان که منافع خود را در تقابل تمدن ایرانی و مکتب انسان ساز اسلام می پندارند، نه می توانند تمدن ایرانی را منکر شوند و نه قادرند مهر دین و شریعت اسلام ناب را از دلهای بیدار ایرانیان پاک کنند، لذا بهتر است دلواپس این پیوند عمیق و ریشه دار نباشند.

 

به گزارش صدای زرند، محمد اسلامی که در جلسه شورای اداری شهرستان زرند و به مناسبت روز جهانی موزه و میراث صحبت می کرد اظهار داشت: بهترین جواب به این دلواپسان این است که به فرمایش گهربار مقام معظم رهبری رجوع کنند که فرمودند آینده از آن ملتی است که گذشته خود را بشناسد.

 

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند ضمن اشاره به تاریخچه شکل گیری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: از دوران مشروطه که ساز و کاری برای میراث مشخص شد تاکنون بارها این دستگاه دستخوش تغییرات متعددی شده که آخرین بار به ادغام صنایع دستی در میراث فرهنگی و گردشگری باز می گردد.

 

اسلامی همچنین با بیان اینکه در زرند قریب ۲۰ اثر ملی ثبت شده داریم و تعدادی هم در شرف ثبت است، خاطرنشان کرد: با حضور بخش خصوصی و اعتماد به سرمایه گزاری در این عرصه، بحث حفاظت و صیانت از آثار تاریخی شکل بهتری می گیرد.

 

وی در پایان از تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی نظامی و انتظامی و نیز دستگاه قضایی با میراث زرند قدردانی کرد و از برگزاری دومین جشنواره شده بافی و بافت بزرگترین شده اسپندی جهان در زرند با شعار آرزوی صلح و عدالت و دوستی بعنوان اتفاق بزرگ سال در حوزه میراث یاد کرد.

 

انتهای پیام/