برگزاری بیش از ۱۵۳ کنسرت موسیقی مجاز در کرمان/ نشاط فرهنگی به کرمان بازگشت

استاندار کرمان، گفت: استان کرمان به لحاظ فرهنگی در رتبه های برتر کشور قرار دارد و بار دیگر نشاط فرهنگی به این استان بازگشته است.

استاندار کرمان، گفت: استان کرمان به لحاظ فرهنگی در رتبه های برتر کشور قرار دارد و بار دیگر نشاط فرهنگی به این استان بازگشته است.

 

 

Razm-Hoseeni_

 

به گزارش صدای زرند، علیرضا رزم حسینی در مراسم «استان شناسی کرمان» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با بیان اینکه استان کرمان افتخارات زیادی در عرصه های فرهنگی دارد، گفت: اصولا در حوزه توسعه یافتگی یکی از شاخص ها، میزان کتابخوانی جامعه است، بنابراین لازم است همه ما تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم در عرصه توسعه یافتگی فرهنگی به شاخص هایی که مد نظرمان است، دست پیداکنیم.

 
رزم حسینی تصریح کرد: گرچه به نظر می رسد کاری را که دیگران در قدیم انجام می دادند ما باید ادامه می دادیم تا کودکانمان به بزرگانی چون حافظ، سعدی و دیگر شعرای ادبیات پارسی رغبت پیدا کنند اما این موضوعی که طی سال‌های اخیر کم رنگ شده است.

 
وی با اشاره به این مراسم که در چهارچوب گرامیداشت روز «کرمان» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد،تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در استان کرمان افتاد و به اقرار اهالی فرهنگ و هنر استان، بار دیگر نشاط فرهنگی به این استان بازگشت به طوری که امروزه استان کرمان به لحاظ فرهنگی در رتبه های اول کشور قرار گرفته است و این هم به برکت هم‌راهی اصحاب فرهنگ و هنر و امامان جمعه ای بوده که هم‌راه دولت تدبیر و امید بودند و تلاش کردند تا در عرصه های فرهنگی هنری، اتفاق خوبی بیفتد.

 
استاندار کرمان، تصریح کرد: اعتمادی که در دوره دولت تدبیر و امید به مسئولان شده است، سرمایه بزرگی است، ضمن اینکه باید در این فضا به سرمایه های انسانی گرانقدری که در استان کرمان حضور دارند اشاره ای کنیم.

 
مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: ما باید به این نکته واقف باشیم که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت بزرگی است؛ کما اینکه بسیاری از بزرگان عرصه های دیگر نیز حضور دارند که برای تعالی استان کرمان تلاش های زیادی را انجام دادند.

 
رزم حسینی گفت: به عنوان نماینده دولت در استان کرمان، آمادگی کامل داریم که در حد بضاعت خود در جهت تعالی فرهنگی استان کرمان تلاش کنیم و خوشحالیم از اینکه اعلام کنیم در حوزه های فرهنگی هنری چون موسیقی کرمان دارای رتبه بالایی است و فکر می کنم برگزاری بیش از ۱۵۳ کنسرت موسیقی مجاز در این فضا، می تواند اتفاق بسیار فرخنده ای به حساب بیاید.

 
استاندار کرمان گفت: ما بر این باوریم که باید موسیقی مجاز را ترویج کنیم و در این عرصه کارهای زیادی را انجام دهیم. این میزان به قدری دارای ارزش است که حتی امام جمعه ای به من می گفت که من حاضرم مسئولیت موسیقی فلان شهرستان را به عهده بگیرم به هر ترتیب وظیفه شرعی، قانونی و ملی ما است که تمام تلاش خود را بکار بریم و از موسیقی حمایت کنیم.

 
به گزارش صدای زرند، در این نشست با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام دعایی سرپرست روزنامه و موسسه اطلاعات، فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و رزم حسینی استاندار کرمان از کتاب «عطای پهلوان» رونمایی شد. این کتاب از سوی موسسه اطلاعات منتشر شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا