فرماندار زرند بر پرداخت به موقع حقوق کارگران تاکید کرد

فرماندار زرند با حضور در معدن ذغال سنگ گله توت و اهدای شاخه گل به کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر بر پیگیری مسائل و مشکلات کارگران بویژه پرداخت به موقع حقوق آنان تاکید کرد.

Khanjari_ (1)به گزارش ایرنا حبیب الله خنجری روز چهارشنبه در این دیدار با بیان اینکه تلاش و کوشش کارگران نزد خداوند اجر مضاعف دارد اظهار کرد: کارگران یکی از تاثیرگذارترین قشر جامعه هستند که در چرخه تولید و اقتصاد کشور نقش بسیار ارزشمندی دارند. وی با بیان اینکه کار و اشتغال سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود گفت: پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی در استعدادها و سرمایه انسانی کارآمد، پرتلاش و خلاق است و کارگران به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش مهمی در این زمینه دارند.

 

فرماندار زرند در پاسخ به مهمترین دغدغه های کارگران این معدن از جمله عدم پرداخت بموقع حقوق به تاکیدات اسلام در خصوص رعایت حقوق و احترام به کارگران اشاره کرد و افزود: مهمترین موضوع این است که شما با کار و تلاش بی وقفه و بی منت، رزق و روزی حلال را وارد زندگی خود می کنید که باعث خیر و برکت و موفقیت در زندگی شما می شود.

 

وی بیان کرد: من صمیمانه از شما تشکر می کنم و دست تک تک شما را می بوسم و این روز بزرگ را به شما تبریک می گویم.

 

خنجری گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهد عقب افتادن حقوق و مزایای کارگران هستیم که امیدواریم با تدابیر خاصی که برای آنها در نظر گرفته ایم شاهد کاهش این موارد باشیم.

 

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات کارگران معادن با جدیت پیگیری می شود افزود: رایزنی برای پرداخت به موقع حقوق کارگران نیز انجام می شود و بارها به مدیران گفته ام آیا شما راضی می شوید سه ماه حقوق نگیرید.

 

کارگران معدن گله توت نیز از حضور فرماندار زرند در جمع آنان و توجه به مسائل و خواسته هایشان صمیمانه قدردانی کردند.

 

همچنین نشستی در دفتر معدن با حضور فرماندار، مسئول دفتر نماینده زرند و مسئولین معدن برگزار شد.

 

فرماندار زرند در این نشست صمیمیت بیشتر مدیران با مجموعه های کاری خود را بسیار با اهمیت دانست و بر توجه بیشتر مدیران به مسائل و مشکلات کارگران تاکید کرد.

 

در این نشست اعلام شد ۲۳۰ نفر کارگر در معدن گله توت مشغول بکارند و سالانه به طور متوسط ۶۵ هزار تن ذغال سنگ تولید می شود.

 

همچنین دو تونل شیب دار با هزینه ۱۰ میلیارد ریال با عمق ۳۰۰ و ۱۲۵ متری در این معدن در حال حفاری است که تا ۲ سال آینده راه اندازی می شود و با راه اندازی این دساندریها تولید ذغال سنگ در این معدن تا ۲۰ سال آینده افزایش می یابد.

 

نبود نقدینگی، فقدان برابری قیمت ذغال با هزینه تولید ذغال سنگ و افزایش قیمت چوب از مهمترین مشکلات معدن در این نشست اعلام شد.

 

 
انتهای پیام/