ارتقا بخش خصوصی حوزه گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاثیر گفت: ارتقای جایگاه بخش خصوصی و فعالیت های مردمی از طریق تقویت ساختار تشکل های تخصصی از مهم ترین برنامه های این معاونت در سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی است.

RahmaniMovahedصدای زرند: هشتمین نشست کمیته مشورتی گردشگری در قالب صبحانه کاری و با حضور ۲۵ نفر از اساتید دانشگاه، فعالان حوزه تاسیسات و صنوف گردشگری و صاحبان اندیشه از رسانه با موضوع «اولویت های صنعت گردشگری در سال ۱۳۹۴» برگزار شد.

 

مرتضی رحمانی موحد در این نشست با استماع نظرات اعضای کمیته مشورتی و جمع بندی مباحث مطرح شده، گفت: به کارگیری شعار سال رهبری با عنوان «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» و پیوند آن با زنجیره های متعدد صنعت گردشگری به عنوان رویکرد اصلی و الگوی اجرایی معاونت گردشگری در سالجاری ضروری است.

 

** ارتقای پایگاه بخش خصوصی چگونه باشد

 

معاون سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: ارتقای جایگاه بخش خصوصی و فعالیت های مردمی در صنعت گردشگری از طریق تقویت ساختار تشکل های تخصصی باید به گونه ای باشد که اطمینان بخشی عمومی ایجاد شود.

 

رحمانی موحد با بیان اینکه بدنه صنعت گردشگری از دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده است، افزود: باید آنچه عموم مردم در راستای آگاهی بخشی از هر دو بخش دریافت می کنند همسو با یکدیگر، متشابه و در حرکت به سوی اهداف عالی این صنعت باشد.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری باید سطح مشارکت تاسیسات و فعالان گردشگری ارتقا یابد و نسبت فعالیت و تاثیرگذاری آنها در قالب تورگردان، راهنمای تور، دفاتر خدمات مسافرتی، هتل، صنوف و سایر بخش های مرتبط با سیاست های کلان توسعه صنعت گردشگری کشور مشخص شود.

 

** اهمیت رسانه

 

رحمانی موحد همچنین با اشاره به اهمیت بهره مندی از نظرات کارشناسی و مشاوره رسانه در کمیته مشورتی گردشگری اظهار کرد: ارتباط با رسانه جاده ای دو طرفه است و این مهم باید ضمن یادآوری مسئولیت اصحاب رسانه در زمینه مدیریت افکار عمومی و آگاهی بخشی، مکانیزم تولید اطلاعات انجام شود.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: ارتباط با رسانه ها باید مجزا از روند جاری و در راستای آگاهی بخشی مردمی و در نهایت شکوفایی و توسعه صنعت گردشگری صورت گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: ارایه طرح ارتقای امنیت گردشگران و اصلاح قوانین و دستور العمل ها و گذر این روند از مرحله کارشناسی و ورود به کمیسیون های اصلی دولت نیز جزو مهم ترین برنامه های معاونت گردشگری در سال جاری مطرح است.

 

** لزوم تعامل بخش خصوصی

 

معاون سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: همانطور که بخش دولتی در تلاش است با اصلاح قوانین سبب تسهیل در روند اجرایی شود؛ تشکل ها و بخش خصوصی نیز باید با ارتقای جایگاه خود در این مهم همکاری، همفکری و تعامل کنند.

 

رحمانی موحد تصریح کرد: در این راستا به تعریف مکانیزمی نیاز است تا بر مبنای آن از ظرفیت درونی فعالان بخش خصوصی در راستای تقویت آنها استفاده شود؛ به گونه ای که نیاز به بازاریابی، تبلیغات، آموزش و اطلاع رسانی در سطحی وسیع، محقق شود.

 

وی، استفاده از اندیشه های حرفه ای در راستای متمرکز سازی درآمدهای گردشگری را از دیگر برنامه های معاونت گردشگری در سال جاری عنوان کرد و افزود: این مهم به رغم موانع پیش رو در مسیر اجرایی قرار گرفته است.

 

** نگاه مثبت مسوولان دولتی به گردشگری

 

معاون سازمان میراث فرهنگی با اشاره به نگاه مثبت مقامات ارشد دولتی و تصمیم سازان به صنعت گردشگری در برهه کنونی گفت: آنها گردشگری را عاملی در راستای نشاط مردمی، اشتغال و رونق اجتماعی می دانند.

 

رحمانی موحد خاطر نشان کرد: هدایت، حمایت و نظارت بر خدمات و فعالیت های حوزه صنعت گردشگری یکی از مهم ترین وظایف بخش دولتی به شمار می آید که با توجه به مدیریت همه جانبه تاثیر عوامل بیرونی بر این صنعت و یاری بخش خصوصی توانمند محقق خواهد شد.

 

 
انتهای پیام/