۱۹ دانش آموز بستری در زرند ترخیص شدند

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تا صبح امروز یکشنبه از ۲۶ دانش آموز بستری شده در مراکز درمانی زرند، ۱۹ نفر ترخیص شدند.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تا صبح امروز یکشنبه از ۲۶ دانش آموز بستری شده در مراکز درمانی زرند، ۱۹ نفر ترخیص شدند.

 

 

taghizade_1

 

به گزارش صدای زرند، عباس تقی زاده رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان آخرین آمار دانش آموزان بستری شده را هفت نفر اعلام کرد.

 
به گفته وی از روز پنجشنبه سوم اردیبهشت سال جاری تاکنون در مجموع ۷۶ دانش آموز با علایم مسمومیت گوارشی به مراکز درمانی شهرستان زرند مراجعه کرده اند که ۲۶ نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی مداوا و ۱۹ نفر تاکنون ترخیص شدند.

 
به گفته وی دبستان پسرانه فرهنگیان شهرستان زرند از مدارس هیات امنایی است و با مصوبه هیات امنا و شورای آموزش و پرورش از دانش آموزان با میان وعده پذیرایی می کرده و دو روز آن به غذا اختصاص داشته است.

 
وی با اشاره به تشکیل جلسه بهداشت روز شنبه شهرستان زرند از ممنوع شدن توزیع غذا در مدارس این شهرستان خبر داد.

 
رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برخی دانش آموزان بستری شده در روزهای توزیع غذا در مدرسه حاضر نبوده و از غذا نخورده اند و حتی یکی از آنها روز شنبه ۲۹ فروردین به دلیل مسمومیت گوارشی در یکی از بیمارستان های زرند بستری شده است.

 
وی افزود: این دانش آموز پس از ترخیص شدن از بیمارستان با نظر پزشکان به مدرسه برگشته است اما از عصر پنجشنبه دوباره با علایم مسمومیت گوارشی بستری شد.

 
تقی زاده خاطرنشان کرد: این بیماری فقط در دانش آموزان دیده نشده است و گزارش های دریافتی نشان می دهد تعدادی از اهالی شهرستان زرند نیز با علایم مشابه به مراکز درمانی مراجعه و بستری شده اند.

 
وی با بیان اینکه یک تیم پزشکی از سوی کلینیک درمانی فرهنگیان آموزش و پرورش استان صبح شنبه به شهرستان زرند اعزام شد گفت: همه دانش آموزان دبستان فرهنگیان زرند توسط پزشک ویزیت و معاینه شدند.

 
به گفته ایشان یک تیم بهداشتی درمانی نیز از سوی مرکز بهداشت شهرستان زرند در مدرسه مذکور مستقر شد و تمام فضای مدرسه را بررسی کرد.

 
وی گفت: از آنجا که روزهای سه شنبه و چهارشنبه با غذا از دانش آموزان پذیرایی شده است از نمونه غذای باقیمانده در یخچال آموزشگاه نیز نمونه برداری شد و به گفته کارشناسان مرکز بهداشت، نتیجه آزمایش ها تا ۱۰ روز دیگر مشخص می شود.

 
تقی زاده تصریح کرد: هنوز نتیجه آزمایش ها مشخص نشده است و نمی توان درباره منشاء بیماری دانش آموزان نظر قطعی داد.

 

انتهای پیام/