آب شهرستان زرند جیره‌بندی می‌شود

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرند با بیان اینکه منابع تامین آب شرب زرند از ۱۲ حلقه چاه واقع در دشت چترود است گفت: در صورت عدم رعایت مصرف بهینه، به مرز جیره بندی می‌رسیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرند با بیان اینکه منابع تامین آب شرب زرند از ۱۲ حلقه چاه واقع در دشت چترود است گفت: در صورت عدم رعایت مصرف بهینه، به مرز جیره بندی می‌رسیم.

 

 

 یدالله امیری زاده مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرند

به گزارش صدای زرند، یدالله امیری زاده مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرند با اشاره به خشکسالی ۱۵ ساله اظهار داشت: خشکسالی باعث افت ۱۴ متری سفره های آب دشت چترود شده و هر روز شاهد افت دبی چاه‌های این منطقه که آب شهر زرند را تامین می‌کنند هستیم.

 
مدیر امور آب زرند صریح کرد: بنا به اعلام کارشناسان امور منابع آب شهرستان، از پایان سال ۹۳ ، دیگر امکان برداشت از سفره های دشت چترود که بالاترین کیفیت آب در این منطقه را دارا هستند، وجود ندارد.

 
امیری زاده در ادامه با اشاره به میزان بارندگی طی سال زراعی جاری، تصریح کرد: میزان بارندگی شهرستان زرند در سال گذشته ۱۲۰ میلی متر بود که در سال جاری به ۱۱۹ میلی متر رسیده و نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

 
وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان ۷۲ درصد نزولات جوی در کل استان بلافاصله به جو برمی‌گردد، گفت: بخشی از این بارش‌ها در رودخانه‌ها و آب‌ها سطحی جاری می‌شوند و تنها بخش کوچکی از آن به زمین نفوذ کرده و وارد آب‌های زیرزمینی می شوند.

 
امیری زاده تاکید کرد: بر این اساس، اگرچه بارندگی‌های اخیر خوب بوده اما مطمئناً نمی‌تواند ۱۵ سال خشکسالی را جبران کند.

 
مدیر امور آبفای زرند میزان نیاز آب در شهر زرند را سالیانه ۷ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۱۷ متر مکعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر میزان آب و مصرف ، در نقطه سر به سر قرار دارند و لذا اگر چاهی خشک شود و یا مصرف بی رویه انجام شود متاسفانه به مرز جیره بندی می‌رسیم.

 
وی تصریح کرد: از سوی دیگر قدمت لوله ها که حداقل به ۳۰ و حداکثر ۵۰ سال می رسد باعث شده تا ۳۰ درصد آب شهر از این ناحیه هدر برود و عدم اعتبارات کافی برای این بخش مشکلاتی را به وجود آورده است.

 
امیری زاده ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با توجه به شرایط موجود با صرفه جویی و مصرف بهینه با ما همکاری کنند تا مجبور به جیره بندی آب نشویم.

 
انتهای پیام/