“صبر و شکیبایی” عالی ترین وِیژگی اجتماعی امام محمد باقر (ع) است

شرط اصلی حضور سازنده و مفید در جامعه، برخورداری فرد از صبر و شکیبایی است. این ویژگی به عالیترین شکل آن در زندگی امام باقر (علیه السّلام) مشهود است.

soltani66321213_df3546به گزارش صدای زرند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند صبح امروز ضمن تبریک میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، عالی ترین ویژگی امام محمد باقر (ع) را صبر و شکیبایی در عرصه اجتماع عنوان کردند.

 


حجت الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت: زندگی امام، آینه تمام نمای زندگی شرافتمندانه انسان های موحد و متعالی است.

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی اظهارداشت: یکی از بارزترین ویژگی های امام جامعیت اوست.

 

وی افزود: توجه به علم، او را از اخلاق و فضایل روحی غافل نمی ‏ساخت و روی آوری به معنویات و عبادت و بندگی، وی را از پرداختن به زندگی مادی و روابط اجتماعی و اصلاح جامعه باز نمی‏ داشت. در حالی که انسان های معمولی، در بیشتر زمینه‏ ها گرفتار افراط و تفریط می‏ شوند، اگر به زهد و عبادت بپردازند، به عزلت و گوشه‏ نشینی کشیده می‏ شوند و اگر به کار و تلاش رو آورند، از انجام بایسته وظایف عبادی و معنوی، دور می‏ مانند!

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد: شرط اصلی حضور سازنده و مفید در جامعه، برخورداری فرد از صبر و شکیبایی است. این ویژگی به عالیترین شکل آن در زندگی امام باقر (علیه السّلام) مشهود است.

 

اکبر سلطانی در زمینه بُعد زندگی خانوادگی امام محمد باقر (ع) ابراز داشت: محبت و عاطفه نسبت به فرزندان و اعضای خانواده در اوج رعایت ارزش های دینی و الهی، چیزی است که تنها در مکتب اهل بیت به صحیح ترین شکل آن دیده می‏شود. کسانی که از مکتب اهل بیت (علیه السّلام) دور مانده‏ اند، چه آنان که اصولاً پایبند به دین نیستند و چه آنان که دین را از طریق غیر اهل بیت دریافت کرده‏ اند، در ایجاد تعادل میان عواطف و ارزش ها گرفتار افراط و تفریط شده ‏اند.

 

ایشان در پایان اعتلای شریعت مقدس اسلام و مکتب تشیع و ادامه نهضت اصلاحی پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، را مهمترین دغدغه و محور مبارزات فکری و فرهنگی و جهاد و انقلاب ائمه معصومین (علیهم السلام) عنوان کردند و افزودند: وجود نورانی امام باقر (علیه السّلام) و حرکت در دو مسیر سرنوشت ساز با یک هدف مشخص، و به تصویر کشیدن چهره واقعی اسلام در برابر تهاجم های فرهنگی و سیاسی دشمنان، زمینه ساز شهادت ایشان شد، حال آن که جریان نوینی که ایشان در حوزه فکر و معرفت اسلامی به روی جهانیان گشود، چون چشمه ای جوشان تاکنون ادامه داشته و هر روز بر لزوم بهره گیری از سیره باقرالعلوم (علیه السّلام) در مبارزه با تهاجم های گسترده فرهنگی غرب علیه اسلام و شبهه افکنی های معاندان و مخالفان، افزوده می شود.

 

 
انتهای پیام/