یک روز به یاد ماندنی در طبیعت

۱۳ فروردین تنها یک روز برای طبیعت و حضور در آغوش سبزش نیست، بلکه این روز فرصتی است برای آن که بار دیگر به یاد آوریم تنها یک زمین داریم و باید از آن مراقبت کنیم.

مردم زرند در روز سیزدهم فروردین همراه با خانواده و دوستان از خانه و کاشانه خارج و میهمان طبیعت شدند.

 

13Bedar-Hotken-Zarand

 

به گزارش صدای زرند، طبیعت زیبا و پاک بهاری مردم زرند را نیز همانند سایر نقاط کشور میهمان خویش کرده است.

 

 

 

سیزدهم فروردین که به عنوان روز ملی طبیعت نامگذاری شده است، ایرانیان باستان پس از ۱۲ روز جشن که یادآور دوازده ماه سال است، روز سیزدهم را پایان جشن بزرگ نوروز می دانستند.

 
در این روز ایرانیان از بامداد روز سیزده فروردین یا به اصطلاح سیزده بدر سبزه ها را با خود برداشته و به دشت، بیابان و کشتزار­ها می برند و به آب روان می سپارند که نشانه احترام و پیشکش دادن به طبیعت و آب است.

 
حضور مردم در مناطق مختلف گردشگری در حالی است که از بامداد امروز پنجشنبه شاهد رگبار و رعد و برق در شهر زرند و برخی نقاط شهرستان بوده ایم.

 
اداره کل هواشناسی وزش باد و رگبار پراکنده را برای روز طبیعت پیش بینی کرده که بتدریج کاهش ابر را تا پایان روز شاهد خواهیم بود.

 
اگرچه بخش اعظمی از شهرستان زرند توسط کویر محدود شده است اما با گشت و گذاری در این شهرستان به طبیعتی کوهستانی، سرسبز، آبشارهایی زیبا، درختانی سر به فلک کشیده و هوایی مطبوع دست خواهی یافت.

 
مردم زرند نیز همانند سایر شهرستان های استان کرمان در روز طبیعت با حضور در مناطق گردشگری و عرصه های طبیعی، پیوند خود با طبیعت و مواهب الهی آن را تجدید می کنند.

 
مردم سعی می کنند ضمن لذت بردن از مواهب و طبیعت خدادادی در حفظ و نگهداری و آسیب نرساندن به آن کوشا باشند.

 

انتهای پیام/