اکثر مصوبات فرهنگی زرند اجرایی شده است

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرند با سه مصوبه بکار خود پایان داد که این مصوبات به این شرح می باشد ۱- تعیین الویتهای در سال آینده ۲- شناسایی خیرین توسط ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و ۳- طرح موضوع کاهش هزینه های ترحیم توسط امام جمعه در خطبه های نماز جمعه.

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرند بعد از نماز ظهر و عصر دوشنبه ۱۸/۱۲/۹۳ با حضور اکثریت اعضای شورای فرهنگ عمومی در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با دو دستور کار، تعیین اعضاء حقیقی شورا و تعیین الویت های سال ۹۴ آغاز بکار کرد.

Farhang_2752

 

به گزارش صدای زرند، در ابتدای جلسه احمد رشیدی دبیر شورا و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با گذری بر مصوبات جلسات گذشته شورا و ابراز خرسندی از عملیاتی شدن بسیاری از برنامه های تعیین شده در شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان گفت: باید انشاالله در سال آینده با یک عظمی جدی تر و ارائه طرحهایی تازه و ماندگار و با استفاده از اساتید مربوطه وارد برنامه های شورا شویم.

 

وی همچنین چند نفر را بعنوان اعضاء جدید معرفی که از بین آنها آقای دکتر کردی، آقای متصدی و خانم انصاریان از اساتید دانشگاه بعنوان اعضاء جدید انتخاب شدند.

 

در ادامه حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و همینطور تبریک سال نو به همگان با حدیثی از امام صادق (ع) گفت: قلب انسان داری چهار حالت است ۱- روح گشاده ۲- ترقی و بلندی روح ۳- فتح قلب یعنی خدا را جستجوکند و ۴- کاری که غیر خدایی و رضایت خدا در آن نیست انجام ندهد. اما قلب کی از کار می افتد و متوقف می شود که سه نشانه دارد اول اینکه شیرینی عبادت را حس نمی کند دوم اینکه گناه برایش تلخ نیست و سوم اینکه حلال و حرام برایش معنی ندارد و از حرام پرهیز نمکند.

 

امام جمعه زرند در ادامه با نگاهی بر هسته های قرآنی و موسسات فرهنگی گفت: باید در این خصوص ستادی راه اندازی شود تا بصورت شبکه ای فعالیت انجام شود و در آن خیرین و همنطور فعالین فرهنگی، مذهبی و اجتماعی شناسایی تا از توانایی های آنان استفاده شود.

 

سپس حبیب الله خنجری فرماندار زرند با قدردانی از اهتمام اعضاء نسبت به اجرایی شدن تمام بندهای مصوبات جلسات صورت گرفته اظهار داشت: آنچه همواره مسئله مهم شهروندان می باشد همین بحث فرهنگی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

خنجری گفت: خواسته مردم ارائه برنامه های سالم، شاد، نشاط آور و سنتی است که باهم اندیشی می توان این فضارا بوجود آورد.

 

وی بیان داشت: در بحث سبک زندگی مردم می توان با برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی هنری متنوع و مفرع و سالم در محله ها، مساجد و دیگر مکان های موجود باعث تغییر رویه در روحیه مردم شد.

 

وی افزود: با ترسیم یک مثلث فرهنگی متشکل از مسئولین مربوطه این کار شدنی خواهد بود.

 

در انتهای این جلسه اعضاء به طرح دیدگاه خود پرداختند. اما ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرند با سه مصوبه بکار خود پایان داد که این مصوبات به این شرح می باشد ۱- تعیین الویتهای  در سال آینده ۲- شناسایی خیرین توسط ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و ۳- طرح موضوع کاهش هزینه های ترحیم توسط امام جمعه در خطبه های نماز جمعه.

انتهای پیام/