لزوم احداث کارخانه کوره بلند در زرند/ بخش خصوصی حمایت شود

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه کک سازی و قطران زرند گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ارزش های دینی و انقلابی بنا نهاده شده و باید در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی براساس این اصول حرکت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مرحله تکمیلی کارخانه کک سازی و قطان زرند احداث کارخانه کوره بلند است.

 

 

Efttah-Coke-Zarand_ (15)

به گزارش صدای زرند، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه کک سازی و قطران زرند گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ارزش های دینی و انقلابی بنا نهاده شده و باید در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی براساس این اصول حرکت کنیم.

 
وی با اشاره به لزوم همت جدی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی گفت: ایران باید به جایگاهی برسد که الگو و الهام بخش دیگر کشورها باشد.

 
جهانگیری با اشاره به وضعیت برخی کشورهای منطقه، تصریح کرد: در منطقه ما دردهای زیادی وجود داشته و برخی کشورها درگیر ناامنی هایی شده اند.

 
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جنایاتی به نام اسلام در منطقه در حال رخ دادن است که در واقع هیچ گونه ارتباطی با دین و اسلام ندارد.

 
جهانگیری با اشاره به افتتاح کارخانه کک سازی و قطران زرند، ادامه داد: در اینجا کار بزرگی صورت گرفته و بنده با منطقه زرند از سال های بسیار دور آشنایی دارم.

 
وی با اشاره به اینکه بنا به دلایلی معدن زغالسنگ به دغدغه مردم این منطقه تبدیل شده است، افزود: کار در معادن جزو سخت ترین مشاغل دنیا بوده و کار در معادن زغال سنگ با خاک های ذغالی و گازهای موجود در تونل ها بسیار دشوار است.

 

Efttah-Coke-Zarand_ (13)

 
لزوم چاره اندیشی برای بهره برداری از معادن

 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید برای بهره برداری از این معادن چاره اندیشی شود، گفت: ارتفاع معدن زغال سنگ طبس از معدن زغال سنگ زرند بیشتر است.

 
وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال راهی برای استخراج راحت تر از معادن باشیم، افزود: انرژی زغال های حرارتی و کک یکی از انرژی های خوبی است که در سایه انرژی نفت و گاز مورد غفلت قرار گرفته است.

 
معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: بخش زیادی از کارخانه‌های فولاد، نیروگاه‌ها و صنایع دنیا با استفاده از زغال سنگ کار می کنند.

 
وی با اشاره به اینکه عمده ظرفیت  فولاد یا کوره بلند، نیروگاه هایی است که عمدتا از زغال حراراتی استفاده می کنند، افزود: مرحله تکمیلی کارخانه کک سازی و قطان زرند احداث کارخانه کوره بلند است.

 
جهانگیری ادامه داد: این کوره های بلند باید در کارخانه کک سازی تکمیل و راه اندازی شود و وزارت صنعت و معدن و تجارت حمایت های لازم در این زمینه را مبذول دارد.

 
وی با اشاره به وجود معادن فراوان زغال سنگ در زرند، تصریح کرد: با توجه به وجود این ظرفیت عظیم واحد کک سازی در این شهرستان ایجاد شد.

 

 

Efttah-Coke-Zarand_ (14)

 
بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد

 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به لزوم حمایت از بخش خصوصی افزود: امروز شرکتی به نام میدکو در این زمینه پیشقدم شده و دو واحد کارخانه کک سازی زرند با سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 
 جهانگیری ادامه داد: امیدواریم با روند رو به رشد سرمایه گذاری در کشور؛ واحدهای بیشتری راه اندازی شده و از این طریق آمار بیکاری کاهش یابد.

 

 

انتهای پیام/