تلاش آگاهی بخش امام خمینی (ره) اثبات حقانیت اصول اسلامی بوده است

“مکتب سیاسی امام خمینی” که بطور کلی در ارکان و اجزاء، متمایز از مکاتب سیاسی معاصر می باشد بر اصولی مبتنی است که هم در میدان عمل و تجربه عینی محک خورده اند و هم از جنبه نظری و در مقام اثبات حقانیت و مشروعیت، به اثبات رسیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه ستاد دهه فجر گفت: تلاش آگاهی بخش امام خمینی(ره) احیاء و اثبات حقانیت اصول جامعه اسلامی بوده است.

 


به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام اکبر سلطانی در این جلسه بیان داشت: دین، حکومت دینی و ولایت بر آگاهان و تاریخچه نهضت امام خمینی پوشیده نیست که بنیادی ترین اصول اندیشه و آراء سیاسی امام خمینی را سه اصل ” تفکیک ناپذیری دین از سیاست، وجوب تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی و “اصل ولایت فقیه به عنوان تنها وجه مشروعیت حکومت در عصر غیبت” تشکیل می دهند.

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی افزود: نهضت امام در تمامی اجزاء و ادوار خویش بر این سه اصل استوار بوده است.

 

حجت الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد: بیشترین تلاش آگاهی بخش امام خمینی در تمام دوران مبارزه سیاسی معطوف به احیاء و اثبات حقانیت اصول مذکور و جلب توجه جامعه اسلامی بدانها بوده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ابراز داشت: با اتکاء بر همین اصول و تکیه بر نیروی مردمی عظیمی که با جان و دل به این اصول ایمان داشته و در میدان عمل نیز حقانیت و اعجاز تاثیر این باورها را تجربه کرده بودند، به مدت ۱۱ سال نظام نو پا را در طوفانی ترین حادثه ها رهبری و هدایت کرد.

 

اکبر سلطانی پایداری و ماندگاری نظام اسلامی در برابر انبوهی از حادثه ها و توطئه ها را بیش از هر چیز مرهون پایبندی اکثریت جامعه اسلامی ایران عنوان کرد.

 

سلطانی تصریح کرد: ضمناً ترویج این اصول و تعمیق آنها در باورهای دینی مردم از سوی امام خمینی هرگز به عنوان شیوه ای در جهت نیل به هدفهای سیاسی، مورد توجه نبوده است.

 

ایشان اظهارداشت: امام خمینی به عنوان یک اسلام شناس صاحبنظر در فلسفه، عرفان، تفسیر و دیگر حوزه های معارف دینی به عنوان فقیه و مجتهدی آگاه به کتاب و سنت، حقانیت این اصول را اثبات نموده و ترویج آنها را وظیفه دینی خود در راستای احیاء دین و پالایش آن از تحریف ها و پیرایه ها می دانسته است.

 

وی در پایان گفت: بدین ترتیب “مکتب سیاسی امام خمینی” که بطور کلی در ارکان و اجزاء، متمایز از مکاتب سیاسی معاصر می باشد بر اصولی مبتنی است که هم در میدان عمل و تجربه عینی محک خورده اند و هم از جنبه نظری و در مقام اثبات حقانیت و مشروعیت، به اثبات رسیده است.

 

انتهای پیام/