زوج خیر کوهبنانی خانه مسکونی خود را جهت مرکز رفاهی و فرهنگی آدینه وقف نمودند

امام جمعه کوهبنان یاد آور شد مردم متدین کوهبنان نیز در طول تاریخ همواره سعی نموده اند با وقف بخشی از اموال و املاک خود در جهت برپایی محافل عزاداری، روضه خوانی، ساخت اماکن رفاهی عمومی گام بردارند و امروز نیز شاهد وقف یک باب منزل مسکونی شش دانگ توسط خیران کوهبنانی حاج اکبر اسلام پناه و همسرش عصمت روح الامینی هستیم.

vaghfحجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، در حاشیه جاری کردن صیغه وقف مجتمع فرهنگی و رفاهی آدینه گفت: وقف به عنوان صدقه جاریه که دارای ثواب و فضیلت های فراوانی است در بسیاری از آیات و روایات بدان اشاره شده است.

به گزارش صدای زرند، جعفری ادامه داد انسان نیکوکار واقف قسمت یا کل اموال و املاک خود را در جهت امور خیریه و عام المنفعه قرار می دهد که درآمد آن به طور مادام صرف انجام اموری گردد که نیت خیر واقف است که همه ی این امور برای تقرب الی الله صورت می پذیرد.

امام جمعه کوهبنان تصریح نمود در گذشته نه چندان دور بسیاری از مدارس، حمام های عمومی، آب انبارها، سقا خانه ها، کتابخانه ها، بازارچه ها، کاروان سراها، شیر خوارگاه ها، پل ها و… توسط واقفین ساخته شده و یا از اموالی که واقفین مشخص نموده اند ساخته می شد و در اختیار عموم مردم قرارمی گرفت که منشأ خیر و برکت برای جامعه بوده است.

وی ابراز داشت: علاوه بر این تعداد زیادی از خیرین اموال خود را برای ساخت مساجد، تکایا، حسینیه ها، برگزاری مجالس عزاداری، روضه خوانی و سوگواری ائمه اطهار خصوصا ابا عبدالله الحسین (ع) همچنین تهیه غذای نذری و آش نذری وقف می نمودند که این خود عامل مهمی در جهت نشر و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ عاشورایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تأکید کرد امروزخیرین باید پس از بررسی نیاز جامعه نسبت به وقف اموال و املاک خود اقدام نمایند و ضرورت های جامعه را  رصد کنند چرا که امروز تلاش در جهت گسترش مراکز آموزشی، درمانی، حوزه های علمیه و… باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد در بسیاری از اوقات اموال و املاک وقفی می تواند در راستای کار آفرینی و اشتغال، تأمین بهداشت و سلامت، فقر زدایی، عمران و آبادانی مناطق مسکونی، گسترش عدالت به سود نیازمندان جامعه و… موثر باشد لذا شاهدیم امیرمومنان علی (ع) بعنوان اولین شخصیتی است که تلاش نموده تمام دسترنج خویش را در راستای گسترش اسلام و رفاه عمومی وقف نماید.

امام جمعه کوهبنان یاد آور شد مردم متدین کوهبنان نیز در طول تاریخ همواره سعی نموده اند با وقف بخشی از اموال و املاک خود در جهت برپایی محافل عزاداری، روضه خوانی، ساخت اماکن رفاهی عمومی گام بردارند و امروز نیز شاهد وقف  یک باب منزل مسکونی شش دانگ توسط خیران کوهبنانی حاج اکبر اسلام پناه و همسرش عصمت روح الامینی هستیم.

وی ابراز داشت این خانواده نیکو کار کوهبنانی با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان یک باب منزل مسکونی در بلوار شهدای کوهبنان جهت انجام  امور روضه خوانی، مسائل قرآنی، نهج البلاغه، مهدویت، مذهبی و فرهنگی وقف نموده اند که این محل به صورت رسمی و قانونی در اختیار اینجانب قرار داده شد  ولی تولیت مرکز فرهنگی رفاهی آدینه شهر کوهبنان به صورت قانونی و طبق نظر واقف بر عهده ی امام جمعه وقت می باشد.

ایشان یادآور شد این زوج کوهبنانی طی سالیان گذشته گام های مهمی در راستای خدمت به نماز جمعه، امورات مذهبی، فرهنگی، آموزشی، کمک به محرومین آبرومند، برپایی مجالس عزاداری و روضه خوانی  بدون هیچ گونه چشم داشتی برداشته اند و همیشه تاکید داشته اند که نام آنان مطرح نشود اما به منظور ترغیب و تشویق دیگران و گسترش فرهنگ حسنه وقف اقدام به معرفی این خانواده نیکوکار نمودیم.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری تأکید کرد یکی از اقدامات بسیار خداپسندانه این روزها در شهرستان کوهبنان با وقف این خانه رقم خورده که زمینه برای گسترش و ترویج فرهنگ مهدویت و کلمات نورانی و ارزشمند نهج البلاغه فراهم گردیده که امید می رود مردم ولایتمدار و بسیجی شهرستان برای اجرای این امورات مهم پیش قدم شده و صدقه جاریه از خود به یادگار بگذارند.

خبرنگار: نامجو کوهبنانی