ولایت مداری فرهنگی باید به بوته عمل درآید

احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در دیدار با مهندس حسین میرزائی مدیر طرح سنگ آهن جلال آباد نقاط مشترک و همکاری دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند.

احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در دیدار با مهندس حسین میرزائی مدیر طرح سنگ آهن جلال آباد گفت: ولایت مداری فرهنگی باید به بوته عمل درآید.

 

Ershad-Zarand

 

به گزارش صدای زرند، احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در دیدار با مهندس حسین میرزائی مدیر طرح سنگ آهن جلال آباد نقاط مشترک و همکاری دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند.

 
احمد رشیدی ضمن قدردانی از حسن توجه بخشهای صنعتی به خصوص سنگ آهن جلال آباد به حوزه فرهنگ اظهار امیدواری کرد . با همراهی و همکاری مجموعه های صنعتی، چهره صنعتی زرند آینده را با فرهنگ و هنر جلا بخشیم.  

 
وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با حضور و همراهی هنرمندان و جوانان فرهیخته ای که در حوزه فرهنگی هنری استان سرآمد هستند و تاثیر گذار می تواند به عنوان بازوی صنعت و معدن زرند در معرفی مولفه های فرهنگی اسلامی نقش خود را ایفا نماید.

 
رشیدی اظهار داشت: از آنجا که جریان فرهنگی هنری در دولت تدبیر امید حرکت روبه رشد خود را آغاز کرده است قصد ربودن عملکرد هیچ مجموعه و دستگاهی را نداشته بلکه با استفاده از ظرفیت های بالای این مجموعه ها به قدرتمندتر شدن سایر ادارات و نهادها و همچنین مراکز صنعتی این شهرستان کمک خواهد کرد .

 
دبیر شورای فرهنگ عمومی زرند با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ تصریح کرد: همانطور که  رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند( فرهنگ مهمتر از اقتصاد است) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با محور خواندن فرمایش معظم له و با تدوین  برنامه ای جامع که به تایید مدیر کل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز رسیده در خصوص عملیاتی شدن طرح ولایتمداری فرهنگی و با راه اندازی سوگواره فرهنگ عاشورایی اولین قدم های خود را در این راستا برداشته است .

 
در ادامه مهندس حسین میرزایی مدیر طرح سنگ اهن جلال آباد ضمن تبریک انتصاب آقای رشیدی به این سمت گفت: فرهنگ دامنه گسترده ای دارد که ظرافت هنر می تواند به عمومیت بخشیدن این حوزه  در همه بخشها به خصوص جامعه صنعتی کمک نماید.

 
وی گفت: مخاطب در اولین برخورد و قبل از روبرو شدن با اثر هنری، یک هنرمند را میبیند وبا او ارتباط می گیرد برخوردش را می بیند و تاثیر می پذیرد و سرانجام اثر هنری یک هنرمند می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد پس هنرمند می تواند یک الگوی اثر گذار در جامعه اسلامی باشد.

 
میرزایی در خصوص هماهنگی صنعت با سایر بخشها و خصوصا حوزه فرهنگ و هنر گفت: جامعه در حال توسعه و رشد اگر به توسعه متوازن نرسد دچار بیماریهای بری بری می شود جامعه ای که در حوزه صنعت رشد کرده اما در سایر حوزه ها خیر  به این معذل دچار خواهد شد. که مجموعه عظیم فرهنگی با وجود نیروهای بالقوه و توانمند می تواند برای رفع این مشکل و معضلات و آسیب های اجتماعی تاثیر گذار باشد .

 
 در پایان مدیر سنگ اهن جلال آباد ضمن قدردانی از حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در خصوص همکاریهای متقابل قول مساعد داد.

 

خبرنگار: مسعود لشکری

انتهای پیام/