با نفت ۳۵ دلاری هم کشور را به راحتی اداره می کنیم

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت:‌ حتی اگر قیمت نفت به ۳۴ یا ۳۵ دلار هم برسد می توانیم به راحتی کشور را اداره کنیم . به گزارش صدای زرند به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد باقر نوبخت در حاشیه همایش مجلس و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به […]

Nobakhtمعاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت:‌ حتی اگر قیمت نفت به ۳۴ یا ۳۵ دلار هم برسد می توانیم به راحتی کشور را اداره کنیم .

به گزارش صدای زرند به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد باقر نوبخت در حاشیه همایش مجلس و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه عربستان بودجه خود را بر اساس هر بشکه نفت ۶۰ دلار بسته است گفت:‌ کشورهای مختلف بودجه خود را بر اساس رقم های مختلف قیمت نفت تنظیم کرده اند به طور مثال نیجریه هر بشکه نفت را ۷۳ و مکزیک ۸۳ دلار پیش بینی کرده است.

وی گفت: صاحبنظران معتقدند قیمت نفت در سال آینده به طور متوسط ۸۰ دلار خواهد بود و بر اساس اعلام نظر مشاور اقتصادی پیشین عربستان، این کشور بودجه خود را براساس هر بشکه نفت بیش از ۸۰ دلار بسته است.

نوبخت اضافه کرد:‌ هر قدر قیمت نفت را در بودجه کمتر در نظر بگیریم ضریب احتیاط بالا می رود و آنچه ما از منابع نفتی برای بودجه سال آینده در نظر گرفته ایم فقط ۷۱ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: بودجه عمومی سال آینده کشور ۲۶۷ هزار و بودجه کل کشور ۸۳۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهم ۷۱ هزار میلیارد تومانی نفت نسبت به این بودجه ناچیز است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی کشور بر اساس آنچه به خزانه واریز می شود اختصاص می یابد و امسال نیز همه منابع پیش بینی شده برای بودجه ۹۳ تحقق نیافته اما اعتبارات عمرانی استانی صد درصد و اعتبارات عمرانی کل کشور ۶۸ درصد پرداخت شده است.

نوبخت افزود: اگر درآمد حاصل نشود با کنترل و مدیریت تخصیص، کشور قابل اداره است.

وی با اشاره به اینکه میان عدم تحقق بودجه و منابع با کسری بودجه فرق وجود دارد گفت: ما امسال بدون کسری، ‌بودجه را پایان می دهیم و با همفکری مجلس و با عقل جمعی لایحه بودجه سال آینده تکمیل خواهد شد.

معاون رئیس جمهور همچنین درباره وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن ویژه نیازمندان گفت: این وام حمایتی است و از محل ۱۳۰۰ میلیارد تومان تبصره ۲۱ لایحه بودجه به نیازمندان اختصاص می یابد.

نوبخت با اشاره به اینکه اکنون در حال تدوین آیین نامه این وام هستیم تصریح کرد: در این آیین نامه واجدان شرایط دریافت وام مشخص می شوند.

وی همچنین درباره بیمه زنان خانه دار گفت:‌ لایحه بودجه دولت جامع است و اعتبار کافی برای اجرای این برنامه به وزارت تعاون داده شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اضافه کرد:‌ همه ایرانیانی که بیمه نشده اند و توان مالی بیمه شدن را ندارند مورد حمایت دولت هستند و ۶ میلیون نفر از این افراد به طور رایگان بیمه شده اند.

انتهای پیام/