معدن خمرود حق مردم زرند است / تذکر جدی دکتر امیری به وزیر صنعت معدن و تجارت

جناب آقای دکتر نعمت زاده، خواهشمند است از مصاحبه ها و مکاتبات نادرست معاونین وزارتخانه در خصوص معدن خمرود شهرستان زرند که سبب ناراحتی مردم و تشویش اذهان عمومی و وهن وزارتخانه می شود جلوگیری نمایید.

Dr Amiriچندی است که برخی با اهداف خاص و حتی بدون در نظر گرفتن  مرزهای جغرافیایی یک شهرستان حرف های عجیب و غریبی در مورد معدن خمرود می زنند که موجب تشویش و ناراحتی مردم شهرستان زرند شده است که به نظر چیزی جز حق و نا حق کردن یک واقعیت مسلم نمی تواند باشد.

 

به گزارش “صدای زرند” در همین راستا دکتر حسین امیری خانمکانی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تذکری جدی به صورت کتبی به دکتر نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت ابلاغ نموده اند که خلاصه آن نیز در جلسه علنی مجلس قرائت شده است. شرح این تذکر را می توانید در زیر مطالعه نمایید.

وزیر محترم صنعت معدن و تجارت

اخیراً علیرغم تشکیل جلساتی با حضرتعالی و به خصوص آقای کرباسیان و توجیح ایشان طبق نقشه رسمی کشور و بدنبال نامه های ۱۰۱۱۰ مورخه ۱۸/۴/۱۳۹۳ به ایشان و نامه ۶۰/۱۱۲۱۰۲ مورخه ۲۰/۵/۹۳ معاونت حقوقی و امورمجلس (که نامه ارسال شده ولی پاسخی ارسال نکرده اند)، مجدداً در تاریخ ۱۵/۰۸/۱۳۹۳ در مصاحبه با خبرگزاری مهر در دو جا گفته اند معدن خمرود راور (!!!) که این بیانگر عناد و هدفدار بودن این ادعاهای نادرست می باشد.

معدن خمرود در دل شهرستان زرند و در جوار دهستان دشتخاک می باشد بطوری که خود شهروندان راوری هم از گفته های ایشان تعجب کرده بودند. چراکه این معدن تا مرز دو شهرستان بیش از ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

این حرف ها متاسفانه جز وهن وزارتخانه اثر دیگری ندارد. تمامی روستائیانی که اطراف این معدن زندگی می کنند، تمامی دانش آموزان و شهروندان زرندی، شهروندان راوری و شهروندان استان کرمان و همه فعالان حوزه معدن کشور به این مسئله واقفند و اشراف کامل دارند. جای تعجب است که بعضی از همکاران شما هنوز از محل و حوزه کار خود شناخت کافی ندارند.

تقاضا می شود آقای وزیر دستور فرمایند همکاران شما نقشه رسمی کشور طبق عرف مدیریتی را در اتاق های خود نصب نمایند.

دکتر حسین امیری

نماینده مردم زرند و کوهبنان

۵/۹/۱۳۹۳