اجابت دعا در شب آدینه

شب جمعه ازبهترین ومناسبترین شبهابرای دعاست.

شب جمعه از بهترین و مناسب ترین شبها برای دعاست.

 

شب جمعه

به گزارش صدای زرند ،شب جمعه از بهترین و مناسب ترین شبها برای دعاست.

 
اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شب جمعه را برای دعا از بهترین شبها می دانند و در ارزش و عظمت هم پایه ی شب قدر به حساب می آورند.

 
بزرگان دین و اهل بصیرت و راه یافتگان به حریم قدس می گویند: شب جمعه را به نماز ، دعا ، ذکر ، واستغفار به صبح برسانید و از انجامش غفلت نورزید ، زیرا خدای مهربان برای افزودن کرامت ، اهل ایمان ، فرشتگان را در شب جمعه به آسمان اول می فرستد ، تا حسناتشان را بیفزایند ، و گناهانشان را محو کنند.

 

امام محمد باقر (ع) می فرماید: خدای تعالی هر شب جمعه به فرشته ای دستور می دهد از اول شب تا آخر شب از جانب رب اعلی ندا دهدکه:

 
آیا بنده ای مومنی هست که پیش از طلوع صبح مرا برای دنیا و آخرتش بخواند تا من دعای او را اجابت کنم؟

 

آیا بنده ای مومنی هست که پیش از طلوع صبح از گناهش توبه کند تا من توبه اش را بپذیرم؟

 

آیا بنده ای مومنی هست که من روزی او را تنگ کرده باشم و از من بخواهد پیش از طلوع صبح روزی او را زیاد کنم ، پس روزی او را وسعت دهم؟

 

آیا بنده ی مومن بیماری هست که از من درخواست کند پیش از طلوع صبح او را شفا دهم ، تا او را عافیت بخشم؟

 
آیا بنده ی مومن غمگین محبوسی هست که پیش از طلوع صبح از من بخواهد او را از زندان رهایی بخشم و اندوهش را برطرف کنم ، تا دعایش رابه اجابت برسانم؟

 

آیا بنده ی مومن مظلومی هست که پیش از صبح از من بخواهد برای دفع ستم ستمکار به خاطر او از ستمکار انتقام گیرم و حقش را به او برگردانم؟

 

فرشته ای حق پیوسته تا صبح این ندا را سر می دهد.

 

همچنین درحدیث معتبر از امام صادق (ع) روایت شده: چه بسا مومن برای حاجتی دعا می کند و خدای تعالی قضای حاجتش را به تأخیر می اندازد ، تادرظرف جمعه حاجتش را روا کند.

 
برای شب جمعه نمازها و دعاها و اوراد و اذکار زیادی نقل شده،که از میان آنها دعای کمیل جایگاه خاصی دارد.

 
انتهای پیام/