تاثیر پذیری مخاطب از یک اثر نمایشی مطلوب به باور و اعتقاد هنرمند بستگی دارد

احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در خانواده فرهیخته تئاتر زرند گفت: خوشحالم پس از مدتها با حضور در این جمع میل به توسعه در هر انسانی پدیدآمده و شکل می گیرد.

احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در خانواده فرهیخته تئاتر زرند گفت: خوشحالم پس از مدتها با حضور در این جمع میل به توسعه در هر انسانی پدیدآمده و شکل می گیرد.

 

احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند


به گزارش صدای زرند ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند  با اشاره به اهمیت هنرهای نمایشی در رشد مطلوب اجتماعی کودکان و نوجوانان گفت: نوجوانان برای رسیدن به رشد اجتماعی مطلوب باید ارتباط مناسب شکل گیرد . همسالان می توانند از طریق الگو سازی و تعادل هم سطح با یکدیگر، ارزش های اجتماعی را به همدیگر انتقال دهند و نقطه اتکایی برای یافتن استقلال و از بین بردن خودمداری ایجاد کنند. در این بین،هنر تئاتر میتواند این نقیصه را در جامعه به خوبی رفع نماید.

 
وی با اشاره وضعیت کنونی تئاتر در زرند و انتظارات عمومی از این رشته خاص و نگاه بومی به اجرا تصریح کرد: با اجرای نمایشنامه‌های خارجی، فرهنگ کشورهای دیگر به مخاطب منتقل شده که این انتقال فرهنگ به طور قطع در ‏اجرا و پیام به مخاطب تاثیر خود را می‌گذارد.

 
دبیر شورای فرهنگ عمومی زرند اعتقاد و باور را در اثرگذاری یک تئاتر مهم برشمرد و اذعان داشت: هنرمند اگر کاری را بدون باور و اعتقادهای دینی ‏و مذهبی انجام دهد، به هیچ وجه تاثیری بر مخاطب نداشته و در کار خود موفق نیست و هنرمند وقتی وارد به کار هنر می‌شود، اول باید وجود خود را به‌طور کامل بشناسد و ‏بعد با شناسایی خالق خود بتواند یک هنرمند باشد.‏

 
رشیدی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان نمایش در جمع هنرمندان سایر رشته ها افزود: میان هنرهای گوناگون پیوند برقرار است و رسانه های هنری با یکدیگر داد و ستد داشته و دارند. هنرها به یکدیگر یاری، سود و بهره می رسانند. سینما و تلویزیون همیشه وام دار دستاوردهای تئاتر بوده اند و البته تئاتر هم از امکان های تکنولوژیک و فناوری این دو رسانه بهره گرفته است. سهم و نقش تئاتر ملی در ریخت یابی سینمای ملی و رسانه ملی بحث مهمی است که امیدوارم به نیکی بدان پرداخته شود.

 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با اداره آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی زرند گفت: دانشگاه و آموزش و پرورش نقش تعیین کننده ای در این راستا دارند و بخصوص پس از راه اندازی رشته تاتر در دانشگاه آزاد اسلامی زرند نقش و عملکرد دانشگاه تربیت هنر آموزانی است که در فضای خاص دانشگاهی رشد کرده که با جهت دهی و افزایش دانش تجربی بطور مستقیم بر ذهن و دیدگاه مخاطبان و اقشار جامعه تاثیر می گذارد و در نتیجه شکل گیری نوع تفکر و شیوه های هنری بر شکل گیری جریان فرهنگی و هنری جامعه اثر می گذارد.

 
این مقام مسول گفت: این اثر بخشی زمانی بیشتر خواهد شد که نقش برنامه های متعدد دانشگاه حالتی کاربردی پیدا می کند از آن جمله: برگزاری سمینارها، جلسات پرسش و پاسخ سخنرانی ها، کارگاههای آموزشی، ایجاد تفاهم نامه ها با سایر متولیان هنری و تئاتری، اجرای نمایش توسط گروههای مهمان، اجرای پایان نامه های عملی، تولید نشریات و برگزاری جشنواره های دانشجویی و … که بطور مستقیم و غیر مستقیم بر جریان فرهنگی، هنری تئاتر استان موثر خواهد بود.
در پایان این گردهمایی هنرمندان تاتر زرند خواسته ها و انتظاراتشان را از مسولین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند مطرح کردند.

خبرنگار: مسعود لشکری

انتهای پیام/