قوه قضاییه نبض سلامت اداری است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نبض سلامت نظام اداری کشور، قوه قضاییه است.

موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در جمع همکاران قضایی و اداری شهرستان زرند گفت: نبض سلامت نظام اداری کشور، قوه قضاییه است.

 

موحد رییس کل دادگستری استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان ، یدالله موحد در جمع همکاران قضایی و اداری شهرستان زرند با اشاره به آیه العدل اساس الملک افزود: قوه قضاییه یکی از مهمترین ارکان حاکمیتی نظام اسلامی ایران است.

 

یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بیشترین میزان پرونده‌های وارده به دستگاه قضا در سطح کشور در دعاوی حقوقی دعاوی طلاق و خانوادگی بالاتر از همه است و طبعا در کرمان و شهرستان زرند این وضعیت وجود دارد

 

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اعلام کرد: زرند از شهرستان‌های امن استان است و جا دارد از مردم خوب و متدین شهرستان زرند تشکر کنم که در همه حوزه‌ها به ویژه امنیتی حضوری فعال دارند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ارتباط با شورای حفظ حقوق بیت‌المال عنوان کرد: شورا عملکرد و توفیقات بسیار خوبی داشته و در اجرای معنویات مقام معظم رهبری و قوانین حاکم بر کشور موفقیت‌های چشمگیری داشته است

.

وی افزود: آنچه که در جلسه در زرند مطرح شد، تبیین وظایف شورای حفظ حقوق بیت‌المال بود و گزارشی از وضعیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان ارائه شد.

 

موحد به بخشی از عملکرد این شورا اشاره کرد و گفت: در مدت شش سال گذشته این شورا توانسته بالغ بر ۱۹ هزار هکتار از اراضی دولتی را برگرداند و جلوی توسعه حاشیه‌نشینی را بگیرد.

 

وی تصریح کرد: در شهرستان زرند هم بحث معادن و منابع طبیعی مطرح شد که بنا شد در مرکز استان مسائل جدی‌تر دنبال و جلوی بعضی مشکلات گرفته شود.

 
وی بیان کرد: کارآمدی و ناکارآمدی سایر دستگاه ها و ادارات رابطه مستقیم با کارآمدی و ناکارآمدی دستگاه قضایی دارد.

 
وی گفت: سلامت مناسبات اجتماعی مردم، به نوع عملکرد دستگاه قضایی بستگی دارد.

 
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان افزود: قوه قضاییه بایستی با همکاری و هماهنگی سایر ارکان نظام به طور قاطع با اخلال گران امنیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه مبارزه کند تا آرامش و عدالت را به مردم شریف هدیه نماید.

 
وی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و توسعه و تحقق عدالت، نظارت بر حسن اجرای قانون را از ماموریت های قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: قوه قضاییه باید در خصوص این ماموریت ها مسئولیت پذیر، متعهد و پاسخگو باشد.

 
وی با بیان اینکه امروز فناوری اطلاعات جزء لاینفک دستگاه عدالت شده است، گفت: بایستی از این فناوری ها در جهت انجام سریعتر و دقیق تر رسیدگی به پروندها استفاده شود.

 
موحد افزود: اعتبار معنوی دستگاه قضایی، با داشتن حس مسئولیت پذیری، پویایی و کارآمدی و با داشتن حسن خلق با مراجعین و خلاقیت فردی حفظ خواهد شد.

 
وی گفت: ضرورت دارد قضات به طور مستمر دانش حقوقی خود را افزایش دهند و در بحث کشف جرم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: بایستی با مطالعه بر روی فرایندهای دادرسی و خلاقیت کاری در جهت ارتقای جایگاه دستگاه قضایی استان تلاش کنیم.

 

این مسئول بر همکاری و هماهنگی بین اداراتی مانند اداره منابع طبیعی، راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک برای حفاظت از اراضی دولتی به ویژه در حاشیه شهرها تاکید کرد.

*رییس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان منصوب شد

 

با حکم آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، احمد قربانی به سمت رییس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان منصوب شد.

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان در این حکم آمده، امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت های سنگین ناشی از آن اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی و همراه با سرعت لازم موفق و موید باشید.

 

بنابر این گزارش احمد قربانی دارای ۱۳ سال سابقه فعالیت در سمت های مختلف قضایی است و مسئولیت های قاضی تحقیق دادگاه عمومی کرمان، دادیار شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و بازپرسی شعبه ششم دادسرا را در کارنامه خود دارد.

 

همچنین وی پیش از این معاون دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان به مدت حدود یک سال و نیم بوده است.

 

 

انتهای پیام/