شهید احمد نکوئی ده چناری

شهید احمد نکوئی ده چناری, احمد نکوئی ده چناری, زندگی نامه احمد نکوئی ده چناری, زندگی نامه شهید احمد نکوئی ده چناری, سایت شهیدان زرند

شهید احمد نکوئی ده چناری

مشخصات شهید احمد نکوئی ده چناری
نام شهید

احمد نکوئی ده چناری

Ahmed Nekoyee_01

 
نام پدر

مهدی

تاریخ تولد

***

تاریخ شهادت

۱۳۶۷-۰۱-۲۹

 

زندگی نامه شهید احمد نکوئی ده چناری :

بسمه تعالی
احمد در روستای ده چنار از توابع شهرستان زرند کرمان به دنیا آمد. پدرش مهدی و مادرش نصرت نام داشت. تحصیلات خود را تا کاردانی آموزش ابتدایی ادامه داد. به شغل آزاد مشغول بود که از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (پاسدار وظیفه) زرند به جبهه اعزام گردید و سپس در انتظامات به کار پرداخت. سرانجام در منطقه فاو به شهادت رسید. پیکر پاک او در تاریخ ۱۳۶۸/۶/۲ کشف ودر بهشت زهرای زرند دفن گردید. از وی تعدادی دست نوشته و عکس به جای مانده است.

 

 

خاطرات شهید احمد نکوئی ده چناری :

بسمه تعالی
به نقل از مادر شهید:
شبی خوابیده بودم نمی دانم تاسوعا بود یا عاشورا خواب دیدم که شهید آمد و سوار یک اسب سفید بود و پیامبر (ص) هم با عمامه برسر همراهش هستند. با من مقداری صحبت کرد و گفت من ممکن است شهید بشوم تو ناراحت نشوی و صورتت را خراش ندهی. من شهید می شوم، این خواب قبل از شهادتش است.
به نقل از برادر شهید:
آخرین عیدی که آمدند ایشان در اردیبهشت شهید شدند و به همه به یک نسبت عیدی دادند تا اینکه دو روز گذشت، چون من نسبت به بقیه سنم بیشتر بود مرا گوشه ای کشید و مقداری پول به من داد و گفت برای خودت چیزی بخر. خوب می خواست در جمع طوری عمل کند رعایت شود.
به نقل از برادر شهید:
یک شب موقع خواب هنوز دیگران خواب نرفته بودند، سئوال کردم به نظر شما مرگ چگونه است، همه گفتند خیلی حوصله داری موقع خواب این سئوالها را می پرسی بعد خوابم برد، ایشان را خواب دیدم در خواب به من گفت رضا پرسیدی که موقعی انسان می میرد چطوری است و هیچکس جوابت را نداد، گفتم بله همینطوری شد، گفت داداش خیلی راحت است مانند زمانی که می خوابی. شاید برای ایشان راحت بوده و از آن موقع دیدگاه من نسبت به مرگ عوض شده و آرامش خاصی دارم و راحت تر هستم.

 

عکس های شهید احمد نکوئی ده چناری :

Ahmed Nekoyee_01

Ahmed Nekoyee_02

انتهای پیام/