سوگواره عکس ، طراحی پوستر و لوگو تایپ عاشورایی در زرند برگزار می شود

دبیر اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی زرند از اجرای این سوگواره در تاریخ ۲۷ آذر ماه با حضور هنرمندان وکارشناسان برجسته هنرهای تجسمی استان در مجتمع فرهنگی هنری زرند خبرداد

دبیر اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی زرند از اجرای این سوگواره در تاریخ ۲۷ آذر ماه با حضور هنرمندان وکارشناسان برجسته هنرهای تجسمی استان در مجتمع فرهنگی هنری زرند خبرداد.

 

 

سوگواره عکس ، طراحی پوستر و لوگو تایپ عاشورایی در زرند

 

به گزارش صدای زرند ، آقای علیزاده دبیر اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی در زرند گفت : اهمیت و ارزش معنوی واقعه عاشورا در بین تمامی اقشار جامعه بر کسی پوشیده نیست.

 

 

پاسداشت حماسه و حماسه سازان عاشورا ما را بر آن داشت که درخور شان و شخصیت حضرت ابا عبد الله و یاران با وفایش سوگواره فرهنگی هنری عکس ، طراحی پوستر و لوگو تایپ با عنوان “هنر عاشورایی” را در شهر زرند برگزار نماییم.

 

 

چرا که هنر به عنوان جریانی تپنده و بستری مناسب برای نگرش صحیح و اصولی در جهت احترام به اهداف و منش عاشورایی، ابزاری تاثیر گزار را در اختیار داشته و هنرمندان نیز در این راه میتوانند جریان ساز باشند.

 

 

وی افزود : اشاعه فرهنگ ناب عاشورایی با بیان بصری مناسب و در خور ، همچنین پاسداشت فرهنگ مقدس عاشورا و ایجاد بستری مناسب جهت تعامل بین هنرمندان و دیگر اقشار جامعه و بهره مندی از خلاقیت و ایده های جدید و مشارکت هنرمندان رشته های تجسمی و در نهایت برگزاری نمایشگاه از آثار منتخب از اهداف این سوگواره میباشد.

 

 

مدرس هنر های تجسمی استان کرمان در خصوص بخش های این همایش گفت : سوگواره در سه بخش عکس ، طراحی پوستر و لوگو تایپ برگزار خواهد شد که علاقه مندان میتوانند آثار خود را در هر بخش با شرایط اعلام شده به دبیر خانه جشنواره ارسال نموده و در این عرض ارادت با ما سهیم شوند.

 

 

دبیرخانه جشنواره پس از داوری آثار رسیده ، در هر بخش سه اثر را به عنوان آثار حائز رتبه ، انتخاب خواهد کرد و از عزیزان برگزیده در مراسمی ویژه در ایام اربعین حسینی ، با لوح تقدی و جایزه نقدی تجلیل به عمل خواهد آورد.

 

 

انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند مصمم است که سوگواره هنر عاشورایی را به عنوان فرصتی مناسب و مجالی برای فرهنگ سازی در این عرصه در سالیان آتی ادامه داده و در این راه چشم به یاری عزیزان هنرمند دوخته و از نظرات سازنده آنان در جهت هر چه بالنده تر شدن فضا، استقبال مینماید. چرا که وجود پتانسیل‌های خوب و سازنده در زمینه‌ی هنر به ویژه هنرهای تجسمی وظیفه ما را در زمینه‌ی توسعه و گسترش این هنرها بیش‌تر کرده و امید این می رود تا در آینده شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیش‌تر استعدادهای هنری در استان باشیم.

 

 

همچنین علیزاده دبیر اولین سوگواره فرهنگ عاشورایی زرنددر پایان ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند اظهار امیدواری کرد : این همایش آنچنان که شایسته نام و عنوان آن است برگزار شود.

 

انتهای پیام/