براساس قانون حفاظت از محیط زیست، آلودگی در صنعت را بر اساس استانداردهای لازم کنترل می کنیم

صفرزاده اظهار داشت: براساس قانون حفاظت از محیط زیست، آلودگی در صنعت را بر اساس استانداردهای لازم کنترل می کنیم و نسبت به سلامت و جان مردم حساس هستیم.

صفرزاده مدیرکل محیط زیست استان با تأکید بر رفع آلایندگی در واحدهای کک سازی بخش دولتی و خصوصی زرند ایرانیان اظهار داشت: براساس قانون حفاظت از محیط زیست، آلودگی در صنعت را بر اساس استانداردهای لازم کنترل می کنیم و نسبت به سلامت و جان مردم حساس هستیم.

 

Safarzade

 

به گزارش صدای زرند ، صفرزاده مدیرکل محیط زیست استان در جلسه شورای اداری شهرستان زرند به تشریح وظایف محیط زیست پرداخت و گفت: سازمان محیط زیست دارای وظایف خاص و مشخصی است و در بحث آلودگی هوا، آب و خاک برای بهداشت و سلامت مردم با جدیت و قاطعیت عمل می کند. وی به تنوع زیستی و حفظ حیات وحش در استان اشاره کرد و افزود: در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی باید به بهترین نحو ممکن وظایف خود را در حفظ و احیای محیط زیست انجام دهیم.

 

صفرزاده وظیفه یک محیط بان در چارچوب اختیارات، ضوابط و قوانین را تشریح کرد و ابراز داشت: شهرستان زرند به عنوان یکی از مهمترین شهرهای صنعتی و معدنی در استان کرمان شناخته شده است و در کنار توسعه، تولید و اشتغال باید امنیت سلامت و بهداشت مردم را مدیریت کرد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست اشتغال و رفع بیکاری را مهتمرین دغدغه جوانان و مردم عنوان کرد و گفت: در مکان یابی برای ایجاد واحدهای صنعتی بیشتر دقت و مطالعه شود و در این راستا مدیران استان و شهرستان با محیط زیست همکاری و تعامل داشته باشند.

 

وی محیط بان را ضامن سلامت مردم دانست و یادآور شد: خشکسالی و بحران کمبود آب از چالش های فراروی مدیران اجرایی استان و شهرستان ها است و باعث کاهش عمر گیاهان و محصولات باغی و زراعی شده است.

 

صفرزاده اطلاع رسانی با درک درست و نظرات کارشناسی شده از میزان آلایندگی موجود در صنایع را تأکید کرد و افزود: در حال آماده سازی طرح جامع مدیریت زیست محیطی در کارخانه های صنعتی و معدنی در استان هستیم و مـتأسفانه در برخی مواقع برخی از افراد ناآگاه و بدون تخصص در زمینه صنعت و آلایندگی ها، نامسئولانه مشکلاتی را ایجاد می کنند.

 

وی با تأکید بر رفع آلایندگی در واحدهای کک سازی بخش دولتی و خصوصی زرند ایرانیان اظهار داشت: براساس قانون حفاظت از محیط زیست، آلودگی در صنعت را بر اساس استانداردهای لازم کنترل می کنیم و نسبت به سلامت و جان مردم حساس هستیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست به تولید آزمایشی واحد کک سازی زرند ایرانیان اشاره کرد و گفت: باید خروجی حاصل از تولید کک با استانداردهای محیط زیست مطابقت داشته باشد و با برگرداندن گازهای خروجی از تولید کک فرآورده های دیگر را نیز تولید کنیم.

 

صفرزاده استفاده بی رویه از سموم و کودهای شیمیایی در باغات پسته را مضر عنوان کرد و افزود: متأسفانه میزان آلودگی آب، هوا و خاک ناشی از مصرف بی رویه سموم و کودهای شیمیایی مختلف، درختان و محصولات باغات کشاورزی شهرستان را نابود کرده است.

 
مدیرکل حفاظت محیط زیست تصریح کرد: کیفیت آب به شدت کاهش یافته است و علاوه بر آن با بحران شدید کمبود آب در استان مواجه شده ایم و خوشبختانه با درایت و همت استاندار کرمان طرح پلیس آب در حال راه اندازی است.

 

وی نشست زمین تا عمق ۲ تا ۳ متری را به دلیل ته نشین شدن سفره های آب زیر زمینی هشدار داد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از روش های مکانیزه و نوین آبیاری در کشاورزی را با جدیت ملاک عمل و در دستور کار قرار دهیم.

 

انتهای پیام/