عزاداری باشکوه مردم زرند در ماه محرم + تصاویر

مردم عزادار زرند و مناطق خانوک، ریحان شهر و یزدان شهر با برپایی آیین های عزاداری بر مظلومیت و غربت امام حسین (ع) و یاران وفادارش اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

مردم عزادار زرند و مناطق خانوک، ریحان شهر و یزدان شهر با برپایی آیین های عزاداری بر مظلومیت و غربت امام حسین (ع) و یاران وفادارش اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

 
Ashora-93_ (3)

 

به گزارش صدای زرند ، مردم شهرستان زرند همزمان با عاشورای حسینی از نخستین ساعات روز سه شنبه با حضور در امامزادگان، مساجد، تکایا، حسینیه ها و معابر عمومی پس از قرائت زیارت عاشورا در دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.

 

عزاداران حسینی با حضور در خیابان ها و سردادن ندای لبیک یا حسین و یا ابوالفضل سوگواری کردند.

 

دسته های عزاداری و هیات های مذهبی در زرند طبق برنامه در مسیر های اعلام شده حاضر شدند و هر لحظه بر تعداد عزاداران افزوده می شد.

 

پخش نذری های مختلف بین دستجات عزاداری توسط مردم و دود کردن اسپند و پاشیدن گلاب بین هیات های عزاداری بویژه ایستگاه صلواتی جوانان تکیه حجت از جلوه های عاشورای امروز زرند بود.

 

همچنین به شکل نمادین کاروان شهدای کربلا از میان دسته جات عزاداری و حزن و اندوه مردم شیفته امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش گذشت و سرهای بریده بر نیزه به نمایش درآمد تا بار دیگر داغ دوستداران عصمت و طهارت تازه شود.

 

کودکان و نوجوانان ارادتمند به اهل بیت (ع) با حضور در آیین های عاشورای حسینی با لباس و پیشانی بند زیبا بار دیگر ارادت خود را به خاندان پیامبر (ص) نشان دادند؛ برخی زنجیر زدند و بعضی هم بر طبل کوبیدند، فرقی نمی کرد که چه می کنند؛ مهم ارادتی بود که خالصانه نثار سید شهدا و شهدای کربلا می شد.

 

نماز ظهر عاشورا نیز امروز سه شنبه به امامت حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند و با حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان، فرماندار و قشرهای مختلف مردم عزادار به جماعت اقامه شد.
همچنین دسته های عزاداری شب گذشته آیین شام غریبان را برپا داشتند.

 

آیین عزاداری در دهستان های سربنان، دشتخاک، جرحافک، بهشت وحدت، سیریز، محمدآباد، شعبجره و حتکن برگزار شد.

 

تصاویر عزاداری مردم زرند :

 

Ashora-93_ (9)

Ashora-93_ (7)

Ashora-93_ (3)

Ashora-93_ (2)

Ashora-93_ (4)

Ashora-93_ (18)

Ashora-93_ (35)

Ashora-93_ (28)

Ashora-93_ (33)

Ashora-93_ (30)

Ashora-93_ (32)

Ashora-93_ (25)

Ashora-93_ (23)

Ashora-93_ (22)

Ashora-93_ (21)

Ashora-93_ (15)

Ashora-93_ (13)

Ashora-93_ (10)

Ashora-93_ (11)

Ashora-93_ (5)

Ashora-93_ (17)

Ashora-93_ (27)

Ashora-93_ (29)

 عکاس صدای زرند : مسعود عربندوی

انتهای پیام/