کنگره ۱۴۶ شهید دانش آموز شهرستان زرند برگزار شد

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی کنگره ۱۴۶ شهید دانش آموز شهرستان زرند در هنرستان طالقانی برگزار شد.

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی کنگره ۱۴۶ شهید دانش آموز شهرستان زرند در هنرستان طالقانی برگزار شد.

 

Besij-Daneshamozi

 

 

به گزارش صدای زرند ، حمید صادقی زاده مدیر آموزش و پرورش زرند ضمن گرامی داشت یاد خاطره شهدای دانش آموز و تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین گفت : محرم درس فداکار ی و ایثار و از خود گذشتگی را به انسان های آزاده می دهد.

 
وی افزود : وفا داری درکلاس درس محرم فقط به نوحه و عزاداری خلاصه نمی شود .بلکه بالا بردن بینش و شکل گیری رفتار ما در مسیر شهدا و ادامه راه شهدا مهمترین درس محرم است.

 

وی افزود : شما دانش اموزان دوستان زیادی دارید ولی هر کدام با یک شهید عهد و پیمان ببندید و شهیدی را دوست خود قرار دهید و هر قدر دوستی شما بیشتر باشد عمل شما به شهدا نزدیک تر می شود.

 

 

مدیر آموزش و پرورش زرند از شهدا به عنوان زندگان جاوید تاریخ یاد کرد و با توجه به سخن شهید آوینی تصریح کرد : شهدا مانده اند و ما با گذر تاریخ همراه شده ایم و رفته ایم وی از دانش آموزان خواست تا فاصله خود را با شهدا کم کنند و با مطالعه اخلاق و رفتار شهدا و تاسی به انها زندگی خود را مطابق با خواست های شهدا قرار دهند.

 

 

  حمید صادقی زاده شهدا را چراغهای نورانی هدایت در جهان ظلمت و تاریکی دانست که با فروغ خود، به جامعه روشنی می بخشند.

 

حبیب الله خنجری فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش زرند ضمن گرامی داشت هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت : قیام حضرت ابا عبد اله الحسین برای احیای همین فریضه دینی و احیای سنت جدشان رسول اکرم بود.

 

 

وی ضمن اشاره به مصادیق معروف و منکر خواستار تذکر لسانی در زمینه احیای معرف و باز داشتن از منکر شد و در ادامه گفت : در زمینه احیای این فریضه مهم بهتر است از خود و خانواده شروع کنیم که اگر خانواده ها ساخته شوند جامعه ساخته خواهد شد.

 

 

خنجری با بیان خاطراتی از زمان اسارت گفت : آنچه آزادگان را در دوران اسارت امیدوار می کرد توسل به ائمه اطهار بود و تنها دلخوشی اسرا در زمان اسارت یاد آوری خاطرات و غم و اندوه خاندان عصمت و طهارت بود.

 

 

وی شهدای دانش آموزرا افراد کم سن و سال و بزگواری دانست که ره صد ساله را یک شبه پیمودند با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و هفته بسیج دانش آموزی شهید فهمیده را الگویی مناسب برای نوجوانان و جوانان دانست.

 

 

گفتنی است این مراسم با عزاداری و مدیحه سرایی همراه بود و دانش آموزان دبیرستان های حضرت امام خمینی (ره) ، شاهد ، شریعتی و هنرستان بحرالعلوم به صورت هیات عزاداری وارد فضای برگزاری کنگره شدند و از نمایشگاه آثار شهدا بازدید کردند.

 

انتهای پیام/