معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در زرند

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت زرند گفت: بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستان زرند کشف و معدوم شد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت زرند گفت: بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستان زرند کشف و معدوم شد.

 

Fased

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس  ، ماشاالله عربپور عصر امروز در مراسم معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد در این شهرستان اظهار داشت: مأموران بهداشتی این اداره از ۱۱ هزار و ۶۹۷ مورد از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید و حدود ۲‌ هزار و ۱۲۶ کیلو‌گرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف از قبیل انواع شیرینی‌جات، کنسروجات و مواد لبنی را کشف کردند.

 

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای زرند گفت: در این راستا ۶۵ واحد صنفی متخلف پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و همچنین برای ۲۹ واحد صنفی متخلف دیگر اخطار کتبی صادر شد.

 
عربپور با بیان اینکه از شهروندان درخواست می‌کنیم از خرید مواد غذایی از فروشندگان دوره‌گرد خودداری کنند، افزود: مردم همچنین باید از خرید و مصرف شیرینی‌جات رنگی و مصرف جوهر زعفران به دلیل سرطان‌زا بودن خودداری کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه ماموران بهداشت محیط این شهرستان بر تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت‌های جدی دارند، اظهار کرد: مواد غذایی متعدد و متنوعی در اشکال گوناگون تهیه، تولید و عرضه می‌شود و عملا امکان نظارت‌های دقیق وجود ندارد.

 

این مسئول مشارکت‌های جدی احاد مختلف مردم در کنترل و شناسایی مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: تحقق این امر به نوبه خود بسیاری از معضلات ناشی از آن را کاهش می دهد.

 

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت زرند گفت: شهروندان به تاریخ تولید، انقضا و پروانه بهره‌برداری بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با شماره تلفن ۳۳۴۲۰۰۷۴ تماس حاصل کنند.

 

وی افزود: سس، نوشابه، آب میوه، بیسکویت و کنسرو بیشترین مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته کشف شده در شهرستان زرند را تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام/