‘غدیر’یک سرفصل اعتقادی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند درجلسه هماهنگی جشن غدیر هئیت امنای مسجد علی بن ابیطالب،واقعه غدیر را یک سرفصل اعتقادی عنوان کرد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند درجلسه هماهنگی جشن غدیر هئیت امنای مسجد علی بن ابیطالب،واقعه غدیر را یک سرفصل اعتقادی عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدی حسنی

به گزارش صدای زرند ، حجت‌الاسلام مهدی حسنی بیان داشت:سفارش بسیار پیامبر درباره قرآن و عترت و نیز تأکید آن حضرت بر امامت و جانشینی امیر مؤمنان علی(ع) نشان دهنده این حقیقت است که حضرت، نگران آشوبی بود که امت اسلامی پس از وی با آن روبه رو می‌شود.

 
حجت‌الاسلام مهدی حسنی افزود:اهمیت دادن به غدیر، اهمیت دادن به رسالت پیامبر گرامی اسلام است.

 
حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد:غدیر،یک رخ داد تاریخی صرف یا تنها یک گذرگاه جغرافیایی نیست،بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون مایه همه طاعت ها از آن منشأ می گیرد. رسالت همه پیامبران در آن مفهوم می یابد، و همه رشدها و تعالی ها از آن جا آغاز می‌شود. از این رو، شناخت غدیر، از ضروری ترین وبنیادی ترین شناخت های اعتقادی است.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند با بیان کلامی گوهربار از امام رضا علیه السلام گفت:«به خدا سوگند، اگر مردم ارزش روز غدیر را شناخته بودند، روزی ده بار، فرشتگان با آنان مصافحه می کردند، و گر به درازا کشیدن سخن برای من ناگوار نبود، درباره ارج مندی این روز و فضیلت هایی که خداوند متعال به کسانی داده که آن را شناخته اند، چنان بسط سخن می دادم که به شمار نیاید.»

 
حجت‌الاسلام حسنی اظهارداشت:غدیر، آب گیری آرام بوده است که خستگیِ کاروانیان را در سفری سخت، به سایه ای آرامش بخش و آبی زلال مهمان می کرده است؛اما در پهنه تاریخ، به دریایی ژرف بدل شد که امواج پرخروش و پر غرورش، طنین حکمت، محبت و بزرگ منشی در گوش آدمیان نواخت.

 
مهدی حسنی خاطرنشان کرد:دستی که در غدیر بالا رفت، درفشی شد که بر آن، کلام جاودانه مهربانی نقش بست، و هر آن کسی که در عمق جان و دل ربوده فضایل سترگ انسانی است، چشم از آن درفش برنخواهد داشت.

 
حسنی در پایان گفت:فرمان حیّ قدیر،در جام غدیر بلند بود.و در آن روز، محمد صلی الله علیه و آله در آن گذرگاه جغرافیا، برفراز راه طولانی تاریخ، چراغ خورشید می آویخت تا فرجام راه را، همواره هموار طی کنیم.

 

انتهای پیام/