۱۷ هزار‌ تن پسته در زرند برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی زرند با اشاره به آغاز برداشت محصول پسته در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۷ هزار‌ تن انواع پسته در شهرستان زرند برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرند با اشاره به آغاز برداشت محصول پسته در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۷ هزار‌ تن انواع پسته در شهرستان زرند برداشت شود.

پسته چینی

 

به گزارش صدای زرند ، علی زارعی صبح امروز در بازدید فرماندار و امام جمعه زرند از مراحل برداشت پسته و پایانه‌های فرآوری این محصول در شهرستان زرند اظهار داشت: بر اثر عوامل اقلیمی‌، خشکسالی‌، باد‌زدگی فروردین ماه و ‌گرما‌زدگی تیر و مرداد ‌به محصول پسته این شهرستان به طور متوسط ۳۳ ‌درصد خسارت وارد شده است.

 
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در مدت برداشت این محصول ۱۷ هزار‌ تن انواع پسته فندقی، کله قوچی، بادامی، ممتاز و احمد آقایی در شهرستان زرند توسط ۹۲ ترمینال تمام مکانیزه، ۳۸۰ ترمینال نیمه مکانیزه و ۴ هزار ترمینال خانگی برداشت و فرآوری ‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی زرند با بیان اینکه پسته این شهرستان از نظر کیفیت رتبه اول را در استان دارد، عنوان کرد: از ۴۰ هزار هکتار باغ پسته شهرستان زرند، ۳۳ هزار هکتار بارور و مابقی غیربارور هستند.

 

وی زمان برداشت پسته در شهرستان زرند را ۴۰ روز اعلام کرد و گفت: ۲۸۰ هزار نفر روز در مدت برداشت پسته شغل ایجاد می‌شود.

 

حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند نیز با اشاره به کم‌آبی منطقه بر افزایش تولید در واحد سطح تاکید و کشاورزان را به رعایت توصیه‌های کارشناسان برای تولید محصول مرغوب سفارش کرد.

 
وی از کشاورزان منطقه خواست برای جلوگیری از آفت افلاتوکسین تمام‌ توان خود را در فرآوری بهداشتی پسته به کار گیرند.

 

خنجری عنوان کرد: در حال حاضر اکیپ‌های بهداشتی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت بر کارگاه‌های فرآوری پسته نظارت دارند.

 

 
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند نیز از ترمینال فرآوری محصول پسته حاج مختار میرزایی بازدید کرد و در جریان تولید پسته این شهرستان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه در این واحد تولیدی خوشبختانه از کارگران بومی استفاده شده است، ابراز خرسندی کرد و بر توجه همگان برای به کار‌گیری نیروهای بومی تاکید کرد‌.

 

امام جمعه زرند با اشاره به کم‌آبی در دشت زرند و بحرانی بودن منطقه از کشاورزان خواست از آبهای موجود استفاده بهینه کنند و آبیاری‌های نوین را جایگزین آبیاری سنتی کنند.

 

وی همچنین به منظور جلوگیری از سود‌جویی دلالان از مسئولان خواست در زمینه خرید تضمینی محصول پسته کشاورزان منطقه که دسترنج یک سال تلاش و کوشش آنهاست چاره‌اندیشی کنند.

 

انتهای پیام/