نخستین منطقه ویژه ریلی ایران در زرند راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین منطقه ویژه ریلی ایران در شهرستان زرند راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین منطقه ویژه ریلی ایران در شهرستان زرند راه‌اندازی می‌شود.

0.230

به گزارش صدای زرند ، حسین امیری ظهر امروز در آیین آغاز واگذاری ۸۹ دستگاه واگن مسافربری به شرکت رجا و بهره‌برداری از نخستین واگن مسافربری شرکت رجا در کارخانه واگن‌سازی زرند اظهار داشت: نخستین منطقه ویژه ریلی ایران در شهرستان زرند راه‌اندازی می‌شود و تحول عظیمی در این شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارخانه واگن‌سازی زرند در سه فاز طراحی شده است، بیان داشت: فاز تولید واگن مسافری و مترو راه‌اندازی شده است و ضرورت دارد در زمینه تامین اعتبار برای راه‌اندازی ساخت واگن باری و تعمیر و نگهداری واگن اقدامات اساسی صورت گیرد.

همچنین مجتبی گلشنی مدیرعامل شرکت پلور سبز در این مراسم گفت: این شرکت قرارداد ساخت ۲۰۰ دستگاه واگن مسافربری را داشته است که از این تعداد ال‌.سی برای ساخت ۸۹ دستگاه باز شده و ۱۶ دستگاه واگن را تا پایان سال جاری تحویل می‌دهیم و ۴۰ واگن هم در سال آینده تحویل داده می‌شود و ۳۲ واگن باقی‌مانده را در سال ۹۵ تحویل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای هر واگن ۱۹۰ هزار یورو شرکت رجا باید پرداخت کند، خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت به‌موقع اعتبار می‌توان زمان تولید واگن‌های یاد شده را کاهش داد و نخستین واگن از این سری را تحویل می‌دهیم.

گلشنی ادامه داد: از زمان احداث کارخانه واگن‌سازی زرند تاکنون حدود ۷۰ دستگاه واگن تولید شده است و به طور متوسط سالانه هفت واگن تولید می‌شود و میزان تولید در این کارخانه به پنج برابر افزایش یافته است.

وی گفت: واگن ساخته شده با جدیدترین تکنولوژی و امکانات صوتی و تصویری روز در این کارخانه تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا نیز در این مراسم گفت: حدود ۱۰ سال است که هیچ واگن جدیدی خریداری نشده است.

سید حسن موسوی‌نژاد با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در توسعه بخش حمل و نقل ریلی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری احیا قراردادهای متوقف شده در دستور کار قرار گرفت و با مساعدت شرکت راه‌آهن توسعه ناوگان در دستور کار قرار گرفت و تا پنج سال آینده یک‌هزار واگن به صنعت ریلی کشور اضافه می‌شود و اولویت توسعه واگن مسافربری با کارخانجات داخلی است.

وی گفت: نخستین واگن تحویلی از شرکت پلور سبز شهرستان زرند با ظرفیت ۴۰ نفر و با تجهیزات صوتی و تصویری مناسبی است و توجه جدی دولت به حمل و نقل ریلی کشور است.

انتهای پیام/