جلسه شورای شهر زرند برای بررسی مشکلات شهرداری (+تصاویر)

صدای زرند: طرح تفضیلی شهر زرند در طی ۲ هفته آینده به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد شد.

Shora-Zarand_ (10)

روز گذشته جلسه ای به منظور بررسی عملکرد شهرداری زرند در ماههای آتی، با حضور رئیس شورای شهر زرند، جناب آقای تهامی و اعضای شورای شهر و جناب آقای عربنژاد شهردار شهر زرند در محل شورای شهر برگزار شد.

به گزارش “صدای زرند“، در این جلسه آقای تهامی، رئیس شورا، ضمن تبریک به مناسبت هفته کرامت از فعالیت های صورت گرفته توسط شهردار به ویژه پیگیری های متعدد به منظور جذب درآمد و درآمد زایی و نیز فعالیت های فرهنگی ایشان از جمله برپایی جشن ها و همایش ها یاد کردند و از زحمات آقای عربنژاد در طول مدت خدمت شان تشکر و قدردانی نمودند.

ایشان با بیان اینکه پنج شنبه گذشته (۶/۶/۱۳۹۳) تغییراتی در شهرداری صورت گرفته است، افزودند: جای بسی خوشحالی است که تغییرات لازم بر اساس صلاحدید جناب آقای عربنژاد در بدنه شهرداری انجام شده است.

وی در مورد شایعاتی که در روزهای اخیر مبنی بر استیضاح شهردار و شایعاتی که در بیرون و داخل شورا در این زمینه گفته شده بود بیان داشت: تا این لحظه هیچ سخنی به میان نیامده است و هیچ حرف و جلسه ای به صورت رسمی مبنی بر صحت گذاشتن بر این موضوع توسط شورا ارائه نشده است.

ایشان بیان کردند: در حال حاضر هیچ تضادی در بین شورا و شهرداری نیست و شهرداری حق انتخاب اعضای خود را دارد و اعضای انتخابی مورد اعتماد ایشان بوده اند و انتخاب شده اند؛ بنابراین هیچ نیازی به اطلاع و دخالت شورا در کار شهرداری در این زمینه نیست و در حال حاضر هدف شورا و شهرداری تعامل و همکاری بیشتر و پیشرفت شهر است.

در ادامه یکی از اعضای شورا بیان داشت: ما به دنبال فعل و انفعالات نیستیم. شورا فقط شهردار را انتخاب می کند و وظیفه ی شهرداری سر و سامان دادن به شهر است.

وی همچنین با بیان اینکه خدمت به مردم و سهولت کارهای مردم باید در راس کار شهرداری قرار گیرد، افزود: تغییر و تحولات باید ریشه ای و محسوس باشد.

ایشان ضمن تشکر از زحمات مهندس عربنژاد گفت: مردم توقع دارند معضلات حل شوند و جامعه ی زرند در این دولت جدید رختی نو بر تن کند.

مشکلات بودجه در شهرداری زرند

آقای مهندس عربنژاد شهردار زرند در این جلسه اعلام کردند که در حال حاضر شهرداری بالای ۲۳ میلیارد تومان بدهکاری دارد.

ایشان اظهار داشتند عمده بدهکاری شهرداری، مربوط به بخش پیمانکاران و همکاران بازنشسته، همچنین تیم هندبال و کارکنان مشغول به فعالیت می باشد.

ایشان بیان داشتند اگر درآمد شهرداری تا پایان سال ۹۳ که ۱۲ میلیارد تومان می­ باشد به طور کامل محقق شود، بیش از ۷۵% آن صرف حقوق خالص کارکنان شهرداری و هزینه هایی دیگر از جمله بیمه کارکنان و مالیات و سوخت و… خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه در حال حاضر بدهکاری ما به بیمه حدود ۱۰۰ میلیون تومان است، افزود: حقوق کارکنان از فروردین تا خرداد پرداخت شده و حقوق تیرماه کارکنان نصفه پرداخت شده است که می توان گفت متاسفانه تا این لحظه پرداخت حقوق کارکنان شهرداری یک ماه و نیم عقب افتاده است.

وی همچنین در این زمینه بیان داشت: بیمه کارکنان از آذر ماه پرداخت نشده بود که این موضوع سبب شده بود اعتبار دفترچه های بیمه این عزیزان تمدید نشود. به همین منظور شهرداری بیمه کارکنان را تا این ماه پرداخت نموده و مشکلی از این بابت نداریم.

وی با بیان اینکه پرسنل شرکتی شهرداری بیش از حد نیاز است و شهرداری در پرداخت حقوق این افراد دچار مشکل است، گفت: این پرسنل حقوق اسفند، فروردین و اردیبهشت خود را دریافت نمودند که با این حساب می توان گفت این کارکنان حقوق سه ماه دیگر را طلبکار هستند و در حال حاضر شهرداری تنها می تواند یک ماه آن را آماده و پرداخت نماید.

ایشان بیان کردند اتوماسیون شهرسازی و به روز رسانی برنامه های شهرداری یکی از برنامه های شهرداری است که در این زمینه نیاز به یک برنامه جامعه می باشد و ما به یک چشم انداز ۵ ساله نیاز داریم که خود هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

فعالیت های پیش روی شهرداری تا پایان سال جاری

مهندس عربنژاد در ادامه بیان داشت: شهرداری فعالیت های خود را شروع کرده است از جمله این فعالیت ها کلنگ زنی پارک جانبازان است که فعالیت فاز اول آن به زودی شروع خواهد شد.

وی گفت: کارخانه آسفالت و ماسه شویی زرند با مشکلات زیادی از جمله بی آبی دست به گریبان است و مشکلات مالی در این کارخانه بخشی از فعالیت های آن را با مشکل مواجه کرده است که امیدواریم تا پایان سال جاری این مشکلات حل شود.

شهردار زرند، یکی از طرح های در دست اجرا شهرداری را اتوماسیون مالی عنوان کرد و افزود: اکنون نیز در حال پیگیری مسائل مربوط به بافت های فرسوده شهر هستیم و طرح تفضیلی شهرستان که از سال ۱۳۸۱ تا به امسال بازنگری جدی نشده است یکی دیگر از برنامه های حال حاضر در شهرداری می باشد که مطمئناً پیاده سازی این طرح ها هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت.

ایشان با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت های شهرداری در حال حاضر جذب سرمایه گذار بوده است، اظهار داشت: در این زمینه تاکنون موفق شده ایم چند سرمایه گذار را جذب کنیم و امیداوریم با شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان و با مدیریت بهتر در بخش اقتصادی و سرمایه گذاری بتوانیم شاهد پیشرفت های روز افزون در این زمینه باشیم.

ایشان در رابطه با فضای سبز بلوار ۱۵ خرداد اظهار داشت: مشکل روشنایی این بلوار به زودی حل خواهد شد و برای این بلوار آلاچیق هایی خریداری شده است که به زودی نصب خواهد شد.

شهردار زرند اعلام کردند که شهرداری نیاز به تیمی دارد تا بتواند از عهده ی کار ها برآید. اعضایی که انتخاب شده است از نظر شهرداری کارایی لازم را دارد و تجربیات این اعضا باعث شده است که امیدوار باشیم ولی در صورت بروز ناتوانی هر کدام از اعضا قابل تغییرند.

آقای برهانی عضو شورای شهر زرند در این جلسه با بیان اینکه مردم زرند یکسال منتظر انتخاب شورا و شهرداری هستند اظهار داشت: در حال حاضر مهم این است که این برنامه های مکتوب که توسط شهرداری ارائه شده است به عمل برسد.

آقای برزگرزاده، عضو شورای شهر، نیز در ادامه خواستار احترام به مصوبات شورا شد و افزود: یکی ازاین مصوبات استخدام پرسنل با مجوز شورا می باشد بنابراین از شهردار محترم می خواهیم سعی کند که انتخاب و انتصاب اعضای شهرداری به صورت آزمون و خطا انجام نشود.

وی همچنین گفت: خوب است نقشه ی جامع املاک و نرم افزار مرتبط با آن تهیه شود تا مشکلات موجود دراین بخش نیز از بین برود.

آقای سردار شهرکی یکی دیگر از اعضای شورا شهر زرند اظهار داشت: بسیار واضح و مشخص است که سکان شهرداری زرند با اوضاع نامناسب مالی و بدهی در اختیار آقای مهندس عربنژاد قرار داده شده است اما شهرداری نباید برای پرداخت حقوق کارکنان با فروش زمین این هزینه ها را جبران کند.

وی با بیان اینکه یک مدیر مقتدر باید عزل و نصب­ های به جایی داشته باشد، گفت: هر چند شهرداری زرند سالهاست که با بحران های مالی زیادی دست به گریبان بوده است اما شهرداری می تواند از سایر درآمد ها هزینه های جاری خود و حقوق کارکنان را جبران کند.

در خاتمه شهردار زرند در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای در زمینه ایجاد سهولت برای مراجعه کنندگان به شهرداری در زمینه پروانه های ساختمان سازی دارید؛ گفت: تمامی مراجعه کنندگانی که در شهر هستند و مشکل پروانه ساختمان دارند مشکلاتشان به زودی حل خواهد شد.

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای بهبود وضعیت آسفالت معابر و نیز ایجاد مرکز تفریحی برای زرند دارید، اظهار داشت: برای آسفالت خیابان ها نیاز به بودجه زیادی می باشد که در حال حاضر نمی توان برنامه ای در کوتاه مدت برای آن داشت اما در مورد مرکز تفریحی قصدهایی داریم که در حال بررسی است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که طرح های مکتوب شده شهرداری را دقیقاً چه زمانی به شورا ارائه خواهید داد گفت: طرح تفضیلی شهر زرند در طی ۲ هفته آینده به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد شد.

گزارش: مریم عبدالسلامی

عکاس: مسعود عربندوی

Shora-Zarand_ (26)

Shora-Zarand_ (27)

Shora-Zarand_ (10)

Shora-Zarand_ (7)

Shora-Zarand_ (8)

Shora-Zarand_ (9)

انتهای پیام/