برگزاری گردهمایی معلمان و دانش‌آموزان زرندی دهه‌های ۵۰ و ۶۰

جمعی از معلمان و دانش‌آموزان دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در مدرسه شهید رجایی زرند گردهم آمدند و خاطرات گذشته خود را زنده کردند.

جمعی از معلمان و دانش‌آموزان دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در مدرسه شهید رجایی زرند گردهم آمدند و خاطرات گذشته خود را زنده کردند.

 

Moalem

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس ، امروز بیش از ۸۰ نفر معلم و دانش‌آموز ۳۵ سال پیش در مدرسه قدیمی خود گردهم آمدند تا خاطرات دوران تحصیل و معلم و شاگردی خود را زنده کنند.

اما این گردهمایی به‌ دور از جلسات و همایش‌های اداری و تشریفاتی بود، بیش از ۴۰ نفر از معلمان ۳۰ تا ۴۰ سال پیش دعوت دانش‌آموزان خود را لبیک گفته و از راه‌های دور و نزدیک آمده بودند و در مدرسه شهید رجایی گردهم نشستند.

طبق روال قدیم و حال زنگ مدرسه به صدا درآمد، ناظم همه را به صف برگزاری مراسم صبحگاه صدا کرد تا در مراسم صبحگاه شرکت کنند.

همه دانش‌آموزان و معلمان قدیمی به مراسم آمدند و سپس وارد کلاس شدند، نماینده کلاس برپا گفت، همه به احترام معلم از جای خود بلند شدند، معلم فرمان نشست را داد و به پای تخته رسید، اما نه تخته سیاه بلکه تخته جدید و ماژیک وایت برد بود.

آتشی‌پور معلم کلاس گفت: من ۴۰ سال پیش معلم همین کلاس بودم و بینش اسلامی درس می‌دادم، حالا همه چیز جدید و عوض شده است و خدا را شاکرم، امروز می‌بینم دانش‌آموزان به مقام رسیده‌اند.

کریمی دیگر معلمی که زیست‌شناسی را ۳۵ سال پیش تدریس می‌کرده و از این گردهمایی بسیار خرسند است، نگاهی به کلاس انداخت و گفت: شاید بعضی‌ها را نشناسم، آن وقت‌ها امکانات نبود، اما مدرسه‌ها خیلی عوض شده‌اند و امکانات دارند.

وی بیان داشت: به دانش‌آموزانم، می‌گفتم با هم بخندید، اما به هم نخندید.

محمدی که درس آمار و ریاضیات را تدریس می‌کرده و افسری هم که معلم ادبیات و شعر بوده است هر کدام از این دیدار دوستانه خوشحال بودند و خاطراتی را نقل کردند.

در همین حال زنگ تفریح خورد، معلمان از کلاس بیرون رفتند که در زنگ بعد ما به کلاس دانش‌آموزان ۳۵ سال پیش رفتیم، آنها نیز با ورود معلم به کلاس برپا زدند، از قاسمی که زمانی شهردار سیرجان بود، سئوال کردیم، کلاس چطور است، گفت: خاطرات گذشته را زنده کرد، اما مدرسه و کلاس‌ها خیلی تغییر کرده و امکانات بیشتر است و من امروز در بخشی از سنگ‌آهن گل‌گهر مشغول به‌کار هستم.

موقری که برادر شهید و پزشک است هم گفت: برنامه پر خاطره‌ای است، من در همین مکان درس خواندم، اما درس امروز تا دیروز متفاوت است، زیرا در نظام اسلامی امکانات تحصیل هم فراهم شده است، اما جای کار بیشتر هم دارد و در این هنگام زنگ آخر خورد و دانش‌آموزان دهه‌های ۵۰ و ۶۰ مدرسه رجایی در حیاط مدرسه جمع شدند.

انتهای پیام/