بررسی مشکلات واحد های تولیدی و اقتصادی شهرستان های زرند و کوهبنان

در جلسه ای با حضور استاندار کرمان، نماینده ی مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از کارآفرینان،مسئولان و هم چنین فرمانداران شهرستان های زرند و کوهبنان، مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی این شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه ای با حضور استاندار کرمان، نماینده ی مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از کارآفرینان،مسئولان و هم چنین فرمانداران شهرستان های زرند و کوهبنان، مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی این شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت.

139301311931056022572953


به گزارش صدای زرند ،استاندار کرمان در این جلسه با بیان این که اگر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فعال باشند، می توانند بخش عمده ای از مشکلات شهرستان های استان را حل کنند، اظهار داشت: هم افزایی میان دستگاه های اجرایی، رفع قوانین مزاحم و مدیریت جهادی فرمانداران، بسیاری از مشکلات کارآفرینان استان را حل خواهد کرد.
علیرضا رزم حسینی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند، مشکلات قابل حل در استان را مرتفع نمایند، ضمن این که زمینه ی ایجاد شغل را که وظیفه ی دولت است، فراهم کنند، زیرا به هر میزان اشتغال زایی شود؛ رونق اقتصادی استان را شاهد خواهیم بود.
دولت می تواند تحرک لازم را در فضای اقتصادی کشور ایجاد کند، نظارت لازم را انجام دهد و قوانین مزاحم را از سر راه سرمایه گذاران و کارآفرینان بردارد، بنابراین امیدواریم با فعالیت خوب دولتمردان در این زمینه ها، مشکلات سرمایه گذاران و کارآفرینان حل شود و شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم، ضمن این که تا کنون فعالیت های خوبی صورت گرفته است.
دکتر امیری نماینده ی مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، نیز به بیان برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی شهرستان های زرند و کوهبنان که در ادامه به آن اشاره می شود، پرداخت و خواستار بررسی و حل این مشکلات شد.
مشکلات شرکت تعاونی “غدیر” زرند از جمله عدم مقرون به صرفه بودن فعالیت کارخانه ی تولید آجر سفال این شرکت تعاونی به دلیل فروش پایین، مطرح و راه کارهایی از جمله تغییر خط تولید به منظور افزایش بهره وری، تعدیل کارگران، کاهش هزینه های مصرفی و فروش کارخانه ی تولید آجر سفال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته ی امداد امام خمینی (ره) زرند برای اجرایی کردن ۶۰۰ طرح تولیدی و اشتغال زا، از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید پیگیری لازم در این خصوص از طریق معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری و سیستم بانکی صورت گیرد.
اختصاص سه میلیارد ریال از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به کمیته ی امداد زرند برای تهیه و راه اندازی ۳۵۰ دار قالی برای مددجویان این کمیته، از دیگر مصوبات این جلسه بود؛ که مقرر شد کمیته ی امداد زرند نیز ضمانت نامه بانکی در قبال بازپرداخت این میزان اعتبار به صورت یک ساله به اداره کل میراث فرهنگی ارائه کند.
مشکلات اداره فنی و حرفه ای شهرستان زرند و امکان واگذاری کارگاه های این اداره به بخش خصوصی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ضمن این که مقرر گردید اداره کل فنی و حرفه ای استان تا زمان واگذاری کارگاه های یاد شد به بخش خصوصی، تجهیزات و لوازم مصرفی مورد نیاز این کارگاه ها را تا حد امکان، تامین کند.
مشکلات مربوط به زغال سنگ و کک سازی شهرستان زرند نیز بررسی و مقرر شد واگذاری معدن خمرود از طریق مزایده توسط مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در اولویت قرار گیرد، ضمن این که در زمینه ی اکتشافات جدید و توسعه و تجهیز معادن این شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد.
هم چنین دعوت از مدیر عامل شرکت بازنشستگی فولاد ایران، به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از تبعات مربوط به کارگران معادن، از پیشنها داتی بود که مقرر شد از سوی معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان پیگیری شود.
آلایندگی کک سازی زرند نیز در این جلسه مطرح شد و معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری و اداره کل محیط زیست استان کرمان، بررسی این مشکل را عهده دار شدند.
تعمیر و تجهیز ایستگاه راه آهن زرند، از مطالبات مسئولین و نماینده ی مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود؛ که مقرر شد معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه آهن استان این امر را پیگیری و طی ۱۵ روز آینده مشاور و پیمانکار این طرح را انتخاب کنند.
مشکل راه های روستایی نیمه تمام و تکمیل آن ها، نیاز طرح های کشاورزی کوهبنان ( با قابلیت اشتغال زایی برای ۶۰۰ نفر) به خرید یک حلقه چاه آب، استفاده از آب پشت سد محمد رسول الله (ص) و ایجاد خط انتقال از این سد به اراضی مستعد کشاورزی نیز از دیگر مشکلات و مطالبات مسئولین و نماینده ی مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بود، که مقرر گردید اقدامات لازم در این خصوص از سوی استانداری کرمان صورت گیرد.
در ادامه ی این جلسه فرماندار شهرستان کوهبنان نیز به طرح مشکلات و نیازهای این شهرستان پرداخت و مقرر شد اجرای طرح های پرورش کبک و بوقلمون در این شهرستان با تامین ۷۰ درصد از هزینه ها از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی ادامه داده و با جدیت پیگیری شود، ضمن این که برای رونق اقتصادی شهرستان کوهبنان،فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری از سوی فرماندار این شهرستان به معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری کرمان معرفی شود.
مشکلات مربوط به آکواریوم طبیعی در منطقه ی درگسک کوهبنان نیز مطرح شد و مقرر گردید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی های لازم جهت مرتفع کردن این مشکلات را انجام و راه کارهای مربوطه را ارائه دهد.
مسائل مربوط به معادن زغال سنگ وکک سازی شهرستان کوهبنان نیز در این جلسه مطرح گردید و مقرر شد، فرماندار این شهرستان ضمن تهیه ی گزارشی از این مشکلات، راه کارهای لازم برای بهبود شرایط و بهره وری این معادن را به استانداری کرمان ارائه کند.

انتهای پیام/