۸۵ میلیون مترمکعب در سال بیلان منفی آب زرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: در شهرستان زرند ۸۵ میلیون مترمکعب در سال بیلان منفی آب داریم.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: در شهرستان زرند ۸۵ میلیون مترمکعب در سال بیلان منفی آب داریم.

Governor in zarand_ (3)

به گزارش صدای زرند ، علی زراعی در جلسه‌ی مثلث توسعه‌ی شهرستان زرند با حضور استاندار کرمان با بیان این که یکی از تنگناهای توسعه در این شهرستان، مشکل آب است، اظهار کرد: برای برطرف کردن مشکل کم آبی، دو راهکار وجود دارد که نخستین آن هم کاری کشاورزان و صرفه‌جویی توسط آنها و راهکار دیگر خاموشی موتور پمپ‌های کشاورزی در ایامی از سال است که باغ‌های پسته به آبیاری نیاز ندارند (اوائل پائیز تا اسفندماه).

 

زارعی با اشاره به اینکه در زمینه‌ی آبیاری تحت فشار، حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان، آماده‌ی اجرای این طرح هستند و در مرحله‌ی معرفی به بانک متوقف شدند، خاطرنشان کرد: اگر اعتبار لازم از سوی بانک تأمین شود و خاموشی موتور پمپ‌ها و تغییر الگوی کشت را داشته باشیم، بیلان منفی آب، جبران می‌شود.

 

وی کاشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند مانند زعفران و زرشک را در شهرستان توصیه و خاطرنشان کرد: کاشت ارقامی از پسته که به آب کمتری نیاز دارند مانند پسته‌ی کوهستانی نیز توصیه می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند، با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای مجتمع گلخانه‌ای شماره‌ی ۲ شهرستان زرند نیاز است، گفت: با توجه به معادنی که در زرند وجود دارد، قابلیت تولید کودهای عالی غنی شده و شیمیایی در زرند وجود دارد، ضمن اینکه این کار باید با تشکیل شرکت تعاونی انجام شود و ما آمادگی لازم در این زمینه را داریم.

 

زارعی خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی توسعه‌ی دامپروری در شهرستان نیز در واحد دامپروری احمد آباد به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، ضمن اینکه سه کیلومتر شبکه‌ی برق باید در مجتمع دامپروری ده ایرج اجرا شود.

 

وی یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری در شهرستان را اختصاص ندادن تسهیلات صندوق توسعه‌ی ملی به طرح‌های زیر ۳۰۰ میلیون تومان، دانست و گفت: تسهیلات این صندوق به طرح‌های با کف اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد در حالی که بسیاری از طرح‌ها با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام «کرمی‌پور»، امام جمعه‌ی شهرستان زرند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در مدتی که از حکومت دور بودند، «اقتصاد مقاومتی» را عملاً انجام دادند، گفت: زیربنای «اقتصاد مقاومتی»، کشاورزی و پس از آن صنعت است.

 

وی با اشاره به رویکرد استاندارکرمان مبنی بر «اقتصاد مقاومتی» و تقویت بخش خصوصی گفت: باید بخش خصوصی تقویت شود.

 

امام جمعه‌ی شهرستان زرند خاطرنشان کرد: نباید همیشه جانبداری از کارفرما را داشته باشیم و نیروی کار را فراموش کنیم، نگاه ابزاری به نیروی انسانی غلط است.

 

کرمی‌پور افزود: در «اقتصاد مقاومتی» یکی از اصول، تقویت ارزش‌ها در همه‌ی زمینه‌هاست، که در این راستا خوب عمل نکرده‌ایم.

 

امام جمعه‌ی شهرستان زرند خاطرنشان کرد: کارآفرین‌ها در سطح شهرستان تقویت شوند تا شاهد رشد کارآفرینی در شهرستان زرند باشیم، ضمن اینکه نباید تنها مشکلات را مطرح کرد بلکه باید راهکار برای آنها معرفی کرد.

انتهای پیام/