انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای جبران کسری بودجه وزارت نیرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس اعلام وزیر، وزارت نیرو برای جبران کسری ها ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می کند.

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس اعلام وزیر، وزارت نیرو برای جبران کسری ها ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می کند.

Dr.Amiri1_

به گزارش صدای زرند ،حسین امیری خامکانی در تشریح موضوعات بررسی شده در کمیسیون متبوعش،‌ گفت:‌ در جلسه امروز با حضور وزیر نیرو و نماینده ای از معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور  درخصوص رفع کمبودهای مالی، فنی و اقتصادی صنعت برق کشور بحث شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری صنعت برق کشور کسری بودجه دارد که ۹ هزار میلیارد از آن برای سال ۹۳ است،‌ گفت: بر اساس اعلام وزیر، وزارت نیرو برای جبران کسری ها ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می کند.

وی افزود: پیشنهاد دیگری مطرح شد مبنی بر اینکه درآمد حاصل از واگذاری های سهام شرکتها و نیروگاههای صنعت برق به خود صنعت اختصاص داده شود و این موضوع در طرح حمایت از صنعت برق کشور دیده شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: در حال حاضر در اکثر استانهای کشور به ویژه در بخش روستایی دچار کمبود آب هستیم که بخشی به خاطر فرسودگی شبکه است.

امیری خامکانی افزود: همکاران کمیسیون برمشکل آب روستایی و فرسودگی شبکه و حل آن تاکید کردند از این رو احتمالا با طرح دوفوریتی در این راستا ارایه می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس افزود: با توجه به بالا بودن بدهی وزارت نیرو و اینکه وزارتخانه پاسخگو نیست احتمالا طرح فوریتی برای اختصاص مبلغی برای بهسازی شبکه و تامین آب روستایی ارایه شود.

انتهای پیام/