واکسیناسیون ۱۷۰۰ دام سنگین علیه بیماری بروسلوز در زرند

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: یک هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین در شهرستان زرند علیه بیماری بروسلوز واکسینه می‌شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: یک هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین در شهرستان زرند علیه بیماری بروسلوز واکسینه می‌شوند.

80980466-5393901

به گزارش صدای زرند ،حسن لطفعلی‌پور با اشاره به آغاز واکسیناسیون بروسلوز در جمعیت دامی شهرستان زرند اظهار داشت: واکسیناسیون بروسلوز در جمعیت گاو و گوساله در ۴۷ واحد گاوداری این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود‌: در این عملیات با استفاده از دو اکیپ ‌بیش از یک هزار و ۷۰۰ راس گاو و گوساله با هدف ایمن‌سازی جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری بروسلوز و تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از ابتلای جمعیت انسانی توسط این شبکه به صورت رایگان واکسینه می‌شوند‌.

لطفعلی‌پور بیماری بروسلوز را یکی از پر‌مخاطره‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و گفت: ابتلا به این بیماری به دلیل مصرف شیر و یا فرآورده‌های لبنی غیر‌مطمئن و یا تماس با دام آلوده است که در انسان علائمی مانند تب و لرز‌، سردرد‌، درد مفاصل‌، خستگی و ضعف سیستم ایمنی و در دام علائمی مانند سقط جنین‌، کاهش تولید شیر و عقیمی و یا نازایی را به دنبال دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند خواستار همکاری دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی شد و از شهروندان درخواست کرد تا شیر و یا فرآورده‌های لبنی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و قبل از مصرف شیر آن را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانند.

انتهای پیام/