صرفه جویی مردم موثرترین راه خروج از بحران خاموشی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر فقط با یک اراده ملی و حمایت و کمک مردمی و صرفه جویی در مصرف آب و برق می توانیم سه ماه تابستان را پشت سر بگذاریم.

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  گفت: در حال حاضر فقط با یک اراده ملی و حمایت و کمک مردمی و صرفه جویی در مصرف آب و برق می توانیم سه ماه تابستان را پشت سر بگذاریم.

73227_thum

به گزارش صدای زرند به نقل از خانه ملت ،حسین امیری خامکانی در گفت و گو با یادآوری هشدارهای وزارت نیرو درباره خاموشی ها ، گفت: وضعیت فعلی را پیش بینی می کردیم و از همان زمان اعلام کردیم که نگران سال ۹۳ و ۹۴ هستیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز تابستان و ماه رمضان، گفت: هر طرحی که دولت بخواهد در حال حاضر اجرا کند برای این فصل پاسخگو نیست.

وی افزود: در حال حاضر فقط با یک اراده ملی و حمایت و کمک مردمی و صرفه جویی در مصرف آب و برق می توانیم سه ماه تابستان را پشت سر بگذاریم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راههای اورژانسی این است که صنایع در ساعت پیک مصرف کار تعمیرات و کارهای دیگر خود را انجام دهند و یا اینکه در ساعت غیر پیک شیفت بگذارند و فعالیت خود را در ساعت پیک مصرف کم کنند تا تابستان را بدون خاموشی طی کنیم.

امیری خامکانی همچنین از مردم خواست مصرف خود را در ساعات پیک تابستان کم کنند چرا که در ساعات غیر پیک کمبود برق نداریم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس به راهکارهای درازمدت برای جلوگیری از خاموشی اشاره کرد و افزود: باید زیر ساختها برای حضور بخش خصوصی فراهم باشد تا بتواند واحدهای تولید پراکنده و کوچک ۲۰ مگاواتی در مناطق مختلف ایجاد کند.

وی افزود: هم درقانون برنامه و هم درقانون اصلاح الگوی مصرف انرژی تصویب کردیم که دولت در راستای کاهش تلفات و هدر رفت برق اقدام کند اما دولت در طول برنامه و سالهای گذشته اقدام چندانی نکرده و به بخش خصوصی بدهکار بوده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درادامه درباره تاثیر رکود اقتصادی و نبود اعتبار بر حضور بخش خصوصی،‌گفت: هم دولت منابع چندانی ندارد هم بخش خصوصی توان  طرح های بهینه سازی مصرف و کاهش تلفات را دارد در طرح حمایت از صنعت برق شوردوم طرح حمایت از صنعت برق در نوبت بررسی در صحن است این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/