یکپارچه سازی باغات پسته زرند اجرایی شود

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکپارچه سازی باغات پسته شهرستان زرند باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا با کاهش هزینه‌ها، به تولید بیشتر وهدفمندتر محصول پسته کمک کند.

 نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکپارچه سازی باغات پسته شهرستان زرند باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا با کاهش هزینه‌ها، به تولید بیشتر وهدفمندتر محصول پسته کمک کند.

Dr.Amiri1_

به گزارش صدای زرند ، حسین امیری در گفت‌وگو با بیان اینکه امروز آب به مهم‌ترین دغدغه نمایندگان استان در مجلس تبدیل شده است، اظهار کرد: اگر صرفه‌جویی در مصرف آب را به ویژه در کشاورزی با ایجاد سیستم‌های مکانیزه آبیاری پیگیری کنیم، می‌توان تا ۳۰درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

وی با بیان اینکه آب ادامه حیات استان و شهرستان زرند را فراهم می‌کند، گفت: باید مصرف آب مدیریت شود و در این هدف همه مردم استان باید همراه باشند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: باغداران می‌توانند تشخیص دهند چه زمانی درخت نیاز به آبیاری دارد و از همین راه آبیاری بی‌رویه را کاهش دهند.

۸۵درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار را دولت می‌پردازد

امیری با اشاره به قرار گرفتن مسائل آب در بودجه سنواتی مجلس اظهار کرد: در برنامه‌های کمکی دولت نیز ۸۵درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار را دولت و تنها ۱۵درصد را باغداران می‌دهند.

خرده مالکی، کشاورزی استان را دچار مشکل کرده است

وی افزود: یکی از عمده مشکلاتی که برای بحث اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار وجود دارد، وجود خرده مالکی در کشاورزی استان است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه نوع آبیاری در سیستم خرده مالکی نیز به دلخواه انجام می‌شود، مصرف بیش از حد و بدون برنامه‌ریزی نیز معضلی است که در این نوع مالکیت زمین وجود دارد.

لزوم تشکیل شرکت تعاونی‌های کشاورزی در زرند

امیری با تاکید بر لزوم ایجاد شرکت‌های تعاونی با تجمیع خرده مالکی‌ها، بیان کرد: شرکت‌های تعاونی که دارای اعضای زیادی هستند، در این طرح می‌توانند با تجمیع آب مورد استفاده در کشاورزی به افزایش تولید کمک کنند.

وی گفت: از دیگر مزایای ایجاد شرکت‌های تعاونی، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش سود ناشی از فعالیت‌های کشاورزی است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم باید به دولت اعتماد کنند و دولت نیز با استفاده از اعتماد خرده مالکی‌ها، شرکت‌های تعاونی را هر چه سریع‌تر ایجاد کند.

امیری خاطرنشان کرد: در بحث باغداران پسته نیز به نظر می‌رسد یکپارچه سازی باغات هر چه سریع‌تر باید اجرایی شود تا با کاهش هزینه‌ها، به تولید بیشتر وهدفمندتر این محصول کمک کند.

انتهای پیام/ت