۴ خبرِ شیرین در یک روز فرابارانی

کمتر شهروندی است که حداقل طی ۳۰ سال گذشته شاهد ریزش بارانی که طی کمتر از ۲ ساعت از خود ۲۵ میلیمتر بارندگی بر جای گذاشته، باشد.

محمد اسلامی – سرویس اجتماعی صدای زرند؛ کمتر شهروندی است که حداقل طی ۳۰ سال گذشته شاهد ریزش بارانی که طی کمتر از ۲ ساعت از خود ۲۵میلیمتر بارندگی بر جای گذاشته ، باشد.

بالطبع باید از دو زاویه به این بارش نگاه کنیم بخش اول رحمتی است که بحمدالله جاری شد و بخش دوم احتمالا زحمتی است که آنهم مقصرش خود آدمها هستند.

من اما به قسمت اخبار خوب بیشتر علاقمند هستم.

بارش زیبایی که انصافا چهره و هوای شهر را به طرز شگفت انگیزی زیبا و دلنشین کرد و بیش ازد۲۵ میلی‌متر به این سرزمین خشک و تشنه آبِ حیات تزریق کرد. خدایا شکرت.

خبر دوم که خبر مسرتی بخشی بود را دکتر فرحبخش رئیس دادگستری زرند دادند زمانی که دو کودک خردسال پس از سقوط در مسیر شدید جریان آب توسط یکی از کارمندان حوزه قضائی و سرباز دادگستری در جلوی چشم دهها شهروندی که در آن زمانِ دلهره و اضطراب مادر بچه ها و چشمان پر از نگرانی مردمی که احتمالا برخی هم عین همیشه گوشی هایشان روی دکمه ی ویدئو رفته بود!، قبل از رسیدن به لوله های محل عبور آب در زیر پُلِ ورودی دادگستری از آب بیرون کشیده شدند تا از خفگی قطعی این دو کودک جلوگیری کنند .همین نکته پیام زیبایی هم بهمراه داشت که گرچه دستگاه قضایی بعنوان یک دستگاه قاطع ، مصمم و با اراده در جهت انجام وظایفِ قانونی که قضاوت و صدور حکم هستند و گاه با کارکنانی که بدلیل موقعیت شغلی عموما عبوس هستند اما پُشت این چهره های گرفته ، یک قلب با یک دنیا مِهر و مهربانی و یک اراده ی آهنین برای انجام فداکاری در مسیرِ نجاتِ شهروندان وجود دارد.

خبر سوم از اهمیت و حلاوت خاصی برخوردار است.

همه می‌دانند تا چند سال قبل یک بارش کوتاه مدت و با کمترین میزان بارش، خیابان‌ها را زیر آب فرو می برد و شهر را قفل می کرد و ساعتها و گاه تا یکی دو روز بعد ، روال عادی به خیابان‌ها و کوچه ها باز می گشت اما از سال گذشته با تدبیر و دقت شهردار زرند این مشکل مدیریت شد لیکن امسال حجم بارش سیل آسا و کم سابقه می توانست طومارِ نظم ترافیکی کل شهر را در هم بپیچد یا خانه های بسیاری را تحت تاثیر روان آب ها قرار دهد ولی یک مدیریت انقلابی با یک حرکت جهادی نیاز بود تا در کمترین زمان ممکن این مشکل نیز رفع شود و پمپاژ قریب ۱۵۰ نقطه در شهر توسط شهرداری یک اقدام بسیار بزرگ و ارزشمند بود که جای تقدیر فراوان هم از شهردار و هم از تمام عوامل این نهاد دارد.

حضور میدانی استاندار در زمان وقوع بارش ها در شهرستان نیز از دیگر خبرهای شیرین امروز بود و قطع به یقین ، نقش فرماندار بعنوان مدیر ارشد شهرستان در انتقال حساسیت موضوع به مقام ارشد استان انکارناپذیر است و وقتی متوجه شدم که او در جریان بازدیدهای میدانی با چه حساسیت و سماجتی، دستگاه‌ها را به خط کرده بود تا تمام مناطق شعری و روستایی تحت تاثیر این سامانه ی پربارش بسیج کند بسیار دلگرم کننده بود.

حیف بود که از این ۴ خبر به سادگی عبور می کردم . لذا با این متن خواستم پیام قدردانی جامعه ی شهری و روستایی را به تمام کسانی که خالصانه در متن این اخبار شیرین و امیدوار کننده به آتیه ی بهتر شهرستان قرار داشتند و بی شک خود را در مسیر خدمت به مردم، عاشقانه رها می کنند و تنها به لطف و تقدیرِ خداوند دل می بندند را اعلام کنم و هم یک خداقوت و یک دلگرمی ویژه به این عزیزان گفته باشیم.