هدف از یادواره های شهدا، الگوسازی برای نسل جوان است

سردار حسنی سعدی در سومین آئین گرامیداشت شهادت سردار سید محمد حجازی که به همت سپاه ناحیه ی شهرستان زرند در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به مقام شامخ شهدا نزد پروردگار گفت: شهدا عند ربهم یرزقونند و نزد خداوند جایگاه رفیعی دارند و لذا یکی از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره ها باید معرفی الگوهای واقعی به نسل جوان باشد.

به گزارش صدای زرند، او گفت: جوان و نوجوان همیشه بدنبال الگوپذیری است و بدنبال الگوهای واقعی هستند تا در زندگی خود بکار گیرند و قطعا معرفی شهدای گرانقدری همچون سردار سلیمانی ها و سردار زنگی آبادی ها، مغفوری ها، هزاران شهیدی که برای کیان مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از حرم اهل‌بیت و دفاع از خاک وطن جان خود را عاشقانه تقدیم خداوند نمودند بهترین الگوی رفتاری خواهد بود.

حسنی سعدی سپس با اشاره به سوابق درخشان شهید حجازی گفت: دشمن بدنبال این است تا با شهید نمودنِ این عزیزان در مسیر انقلاب مانع ایجاد کند اما به فضل الهی این مسیر شتابان تر از گذشته به راه خود تا اتصال به حکومت جهانی حضرت ولیعصر عج الله تداوم می یابد .

این سردار سپاه که خود طعم اسارت در زندانهای صدام را چشیده با ذکر خاطراتی از دوران اسارت افزود:شهیدان در همه حال مراقب احوال مردم هستند و با وصل شدن به شهدا ،انسان به مراتب بالایی می رسد.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در ادامه با ذکر مطلبی از مرحوم آیه الله مصباح یزدی درباره شخصیت حاج قاسم گفت: ایشان فرمودند که دلیل مهمی که باعث شد حاج قاسم به این مرتبه برسد خدمت به پدر و مادر بود.

سردار حسنی سپس خطاب به مسئولان و پدران و مادران گفت:اگر نسل امروزی که دوران جنگ را ندیده متوجه شود که شهدا ، فضایی نبودند بلکه مثل همه ی ما بزرگ شدند باور می کنند که آنها نیز می توانند با پیمودن راه آنان به مدارج بالا در هر زمینه ای برسند.

سردار حسنی سعدی رمز محبوبیت حاج قاسم را خدمت به پدر و مادرش عنوان کرد و از جوانان و نوجوانان خواست به والدین خود خدمت کنند و احترام آنان را نگهدارند.

سردار حسنی همچنین با تبریک عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۱۰ کشور در این عملیات پشت رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و با انواع تجهیزات نظامی و الکترونیکی و با هزینه ی هنگفتی بالغ بر یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون دلار سعی در خنثی سازی موشک‌های ایرانی داشتند اما دنیا بخوبی دریافت که قدرت بازدارندگی ایران فراتر از انتظارشان بوده و اصابت موشکها به هدف اصلی ما که نابود کردن آشیانه ی هواپیمایی که به سفارت ایران در دمشق حمله کرده بود و باعث شهادت چندین فرمانده ی ارزشمند ما شده بود برخورد کرد و با انهدام آن باعث خوشحالی تمامی مردم بویژه خانواده های معظم شهدا شد در حالیکه این عملیات تنها بخشی از آنچه بود که سپاه‌ در اختیار دارد و مقایسه ی هزینه ی ۲۰ میلیون دلاری ما که در برابر یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون دلاری که دشمن متحمل شد یک بخش از اهمیت ماجرا است.

او تفاوت این عملیات را با عملیات عین الاسد ، مطالبه ی تمام ارکان نظام و حتی آحاد مردم خواند و گفت: در عین الاسد حتی بین مسئولان هم یک نظر مشترک وجود نداشت و برخی مسئولان در آن دوره خواستار عدم اقدام متقابل علیه جنایت آمریکا در ترور حاج قاسم عزیز بود اما در این عملیات اجماع کامل هم در رده ی مسئولان و هم بین مردم ، اقدام نظامی علیه رژیم غاصب و آدمکش صهیونیستی بود و بحمدالله این اقدام بزرگ هم صورت گرفت.