توصیه‌های ایمنی آتش‌نشانی زرند به هنگام ترک منزل در ایام نوروز

توصیه‌های ایمنی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری زرند را پیش از ترک منزل در ایام نوروز ببینید.

به گزارش صدای زرند، با توجه به اینکه هموطنان و شهروندان در ایام تعطیلات عید نوروز اقدام به مسافرت می‌نمایند، بنابراین در زمان این سفرها منازل آنان خالی مانده و ممکن است به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت موازین ایمنی، خطر بروز ‌کند و حادثه و حریق به‌وقوع بپیوندد و در نهایت کاشانه و سرمایه این عزیزان که با عمری زحمت و تلاش فراهم آمده است دچار نابودی و خسارت شود و در مواردی حتی خسارات جانی و مالی به دیگر شهروندان نیز وارد ‌آید.

کارشناسان پیشگیری از حریق و حادثه سازمان آتش‌نشانی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌ها و حوادث مختلف توصیه‌ها و هشدار‌های ایمنی به شرح ذیل را ارائه می‌نمایند:

– یادتون نره قبل از ترک منزل خود، تمامی وسایل غیر ضروری الکتریکی را خاموش و در صورت امکان جریان برق آن را از ناحیه فیوز مینیاتوری قطع نمایید.

– یادتون نره وسایل گرمازا را خاموش کرده و شیر اصلی گاز را از ناحیه بعد از کنتور یا سیلندر گاز کاملاً ببندید.

– یادتون نره از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزل خود در زمان ترک منزل کاملاً مطمئن شده و یا در صورت امکان شیر کنتور آب را قبل از ترک محل ببندید.

– یادتون نره در صورت وجود نشتی در شبکه آبرسانی گرم و سرد منزل قبل از ترک منزل نسبت به رفع آن توسط متخصصین اهل فن اقدام نمایید‌.

– یادتون نره قبل از ترک منزل از بسته بودن در و پنجره‌های خانه اطمینان کامل حاصل کرده و کلید خانه را به سرایدار و یا شخص قابل اطمینان خود بسپارید تا در هنگام وقوع حادثه احتمالی بتوان از آن استفاده کرد.

– یادتون نره از قرار دادن هرگونه وسیله اضافی یا اثاثیه منزل در بالکن خودداری کنید چرا که در اثر وزش باد احتمال سقوط اجسام بر روی رهگذران وجود دارد یا در اثر افتادن مواد آتشزنه امکان آتش سوزی میسر می‌باشد.

photo 2024 03 16 10 04 25