شناسایی عامل کلاهبرداری ۴۴۰ میلیونی از حساب شهروند سیرجانی

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: فردی که اقدام به کلاهبرداری ۴۴۰ میلیون ریالی به صورت اینترنتی از حساب یک شهروند کرده بود، شناسایی شد.

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، سرهنگ جواد خواجه پور گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه از طریق سایت دیوار اقدام به خرید یک دستگاه گوشی کرده است؛ اما بعد از واریز ۴۴۰ میلیون ریال به حساب فروشنده، وی دیگر پاسخگو نبوده است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با استعلامات انجام شده درگاه و مالک کارت بانکی مقصد که این وجه به آن واریز شده شناسایی و فورا طی هماهنگی قضایی، حساب متهم مسدود و با اقدامات صورت گرفته این وجه به حساب شاکی برگردانده شد.

فرمانده انتظامی سیرجان در این خصوص به شهروندان توصیه کرد: هرگز تحت تاثیر وعده های واهی برنده شدن در مسابقات، واریز سود سهام عدالت، سامانه ثنا و ابلاغیه قضایی، خرید ارزان و زیر قیمت بازار که از سوی لینک های جعلی در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شوند، قرار نگیرند و به طمع نیفتند و در صورت مواجهه با این گونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آن را مطرح و پیگیری کنند.