حمایت از فرزندان کودک زندانیان با همکاری خیرین امکان پذیر است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت:در راستای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست،اطفال مددجویان زندانی شهرستان، تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان زرند قرار می گیرند‌.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی اظهار داشت: با محوریت انجمن حمایت از زندانیان، در راستای اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست، به منظور صیانت از حقوق، کرامت، مصالح و سلامت روانی و اجتماعی کودکانی که والدین آن ها در زندان به سر می برند، برنامه ویژه حمایتی با همکاری خیرین در حال برنامه ریزی است.

وی افزود: در صورت نبود حمایت‌های مختلف از این کودکان ، آنان ناخواسته در معرض آسیب‌های متعدد از جمله ترک تحصیل،گرایش به رفتارهای پرخطر و بزهکاری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دادستان، حمایت از کودکان در معرض آسیب است، گفت: در دادسرای شهرستان تلاش می شود؛ با مواجهه فعال و پیشگیرانه، ضمن تمرکز بر شناسایی و کاهش عوامل موثر بر نقض حقوق اطفال و نوجوانان، فعالیت ها و تدابیر لازم در این حوزه ارتقاء یابد.

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان زرند ادامه داد: امیدواریم ظرفیت‌های حمایتی از اطفال و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست بیش از پیش عملیاتی شود، در این راستا توجه به وضعیت اطفال، در مواقعی که پدر یا مادرشان به علت بزه در بازداشت یا زندان هستند، حائز اهمیت بسیار است.

دادستان زرند در پایان با تاکید بر اینکه نباید موضوع حمایت از خانواده زندانیان را تنها به مباحث اقتصادی معطوف کرد، ادامه داد: خانواده فرد زندانی با انواع نیازها و آسیب‌های اجتماعی مواجه می باشد به همین جهت رویکرد انجمن حمایت از زندانیان زرند آن است که با حمایتی جامع از خانواده زندانیان با کمک خیرین، به صورت موردی از این خانواده‌ها پشتیبانی به عمل آید.

photo9458127007