نرخ بلیت تله‌کابین هنوز نهایی نشده است

کرمان به‌عنوان نخستین شهر در جنوب‌شرق کشور از روز پنجشنبه رسما صاحب تله‌کابین شد. این پروژۀ تفریحی و گردشگری با سرمایه‌گذاری موسسه ملل و مشارکت شهرداری کرمان اجرا شده است. مسافران تله‌کابین در ارتفاع ۲۰۰ متری، مسیری به‌طول حدود ۱۴۵۰ متر را طی می‌کنند. چشم‌انداز این مسیر شامل جنگل قائم، کوه‌ها و برخی بناهای تاریخی است.

به گزارش صدای زرند، اگرچه این پروژه رسما افتتاح شده اما بهره‌بردار آن که شرکت گروه هتل‌های میثاق وابسته به موسسه ملل است بلیت‌فروشی را از زمانی آغاز خواهد کرد که مراحل اخذ آخرین مجوز استاندارد تمام و استاندارد رسمی ابلاغ شود.

همچنین بهره‌بردار قصد دارد برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های پایین و بالای کوه را به‌طور کامل راه‌اندازی کند اما فعلا با کمبود نیروی کار مواجه هستند. چنانچه کسانی قصد کار در این مشاغل را دارند می‌توانند مراجعه کنند. آموز‌ش‌های لازم به متقاضیان داده خواهد شد.

آن‌طور که گفته می‌شود نرخ بلیت این تله‌کابین فعلا در حدود ۱۸۰ هزار تومان در مسیر رفت و برگشت در نظر گرفته شده اما نرخ نهایی آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود تا حدود دو هفتۀ دیگر تله‌کابین بلیت‌فروشی را رسما آغاز کند.

نمایندۀ سرمایه‌گذار یک روز پس از افتتاح این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار صدای زرند با ارائۀ این توضیحات اظهار کرد: شرکت گروه هتل‌های میثاق بهره‌برداری و شرکت تله‌کابین ایران مسئولیت بخش فنی این پروژه را برعهده دارد.

وی افزود: تله‌کابین، بخش‌های خدماتی هم در پایین کوه و هم در بالای کوه دارد که شامل فودکورت و رستوران و کافی‌شاپ و … است. گروه هتل‌های میثاق ملل بهره‌بردار این بخش‌هاست.

وی ادامه داد: پیش از این تعدادی نیرو برای فعالیت در این بخش‌ها آموزش دیده‌اند و الان بخش پخت و ارائۀ غذای ایرانی آغاز شده است ولی مشکلی که در کرمان دارند کمبود نیروی کار است.

نمایندۀ سرمایه‌گذار با بیان این که برای ارائۀ کامل خدمات در این بخش‌ها به حدود ۱۳۰ نیرو نیاز است، اظهار کرد: اگر کسی آشپز باشد یا حاضر به کار در کافی‌شاپ و فودکورت و رستوران باشد می‌تواند مراجعه کند؛ آموزش‌های لازم به افراد متقاضی ارائه خواهد شد.

وی سپس گفت: دکه‌هایی نیز در پایین و بالای کوه در نظر گرفته شده که طی مزایده اجاره داده خواهد شد تا خدماتی مثل صنایع‌دستی و شیرینی‌جات و … در آن عرضه شود.

وی با بیان اینکه براساس نرخی که از تله‌کابین‌های دیگر در کشور گرفته شده فعلا قیمت بلیت تله‌کابین کرمان ۱۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: شرکت هتل‌های میثاق نرخ رسمی و نهایی را اعلام خواهد کرد.

نمایندۀ سرمایه‌گذار افزود: آخرین مرحلۀ استاندارد رسمی تله‌کابین در حال طی شدن است. پیش از این، تمام تست‌های ۲۰۰ ساعته و ۴۰۰ ساعته و تست بار و … همه انجام شده و در روز ۱۲ بهمن‌ماه هم تله‌کابین مسافرگیری کرده است.

وی ادامه داد: برای بلیت، کارت‌های هوشمند یا برگه‌های بارکددار صادر می‌شود. قیمت بلیت ممکن است در زمان پیک جمعیت تغییر نکند بعد از این دوره اما در برخی ساعات که خلوت‌تر است برای مدارس و … احتمالا درصدی تخفیف منظور شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فعلا کسی نمی‌تواند سوار تله‌کابین شود؟ گفت: منتظریم استاندارد رسمی ابلاغ شود و نیروهای کار جذب و خدمات در پایین و بالای کوه به‌طور کامل به مردم ارائه شود.

وی اضافه کرد: قرار بر این است ظرف دو هفته این اقدامات انجام و خدمات کامل شود.

نمایندۀ سرمایه‌گذار اظهار کرد: الان هم خط فعال است ولی سوار کردن مسافر ممکن است بدون دریافت هزینه انجام شود.